Skotern går på tomgång och den har dåligt svar på gasen!

21 dec 2016
49
0
6
Hällaström
Köpte en arctic cat jag z 93 i söndags och den har gått hyfsat bra men ända sen jag sate på min styres höjare som jag fick med så har skotern åkt framåt på "tomgång", det låter mer som att gasen e på. Jag har kollat vajern men den ser bra ut och gasen åker ut och in hela vägen som den ska. Han bogar också när jag trycker på full gas från stopp eller låg fart, det e inte bra för då sprutar den inte upp lika mycket snö på kompisen bakom! Jag har rengjort förgasaren och tittade så den hade rätt munstycke.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Är verkligen inte vajern för sträckt till gasen? Jag köpte en Cougar -93:a till ungarna nu i jul och den har höjt styre men på den har de förlängt gasvajern. Att gashandtaget går tillbaka garanterar ju inte att trottlarna är ända i botten. De kan ju ha lyft en aning och då bör du ju få dessa symptom. Du borde kunna testa att bara ta loss styret igen och ha det löst för att se om det blir någon skillnad.
 
21 dec 2016
49
0
6
Hällaström
Jag har inte byt variator rem. Det låter inte riktigt som att motorn går på tomgång, han stannar inte när man släpper gasen utan mer som att den inte vill sluta gasa. Ska testa att ta bort styrhöjaren nån dag.