Skoterolyckor

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
zTeve skrev:
ejwbegysv jag är lessen om du misstolkat mitt inlägg...detta var grov ironi med tanke som en pik mot JohnVanB och Norden_AN
Mitt inlägg gällde skoteråkning generellt, ingen specifik händelse.
Jag varken anklagar någon eller påstår att jag själv är bättre än någon annan på att köra skoter. Olyckor händer.....det är en mänsklig faktor och dessa olyckor kommer att fortsätta hända.
Om man inte ska bli drabbad av olyckor, så ska man heller inte göra något, vilket inte är ett liv värt att ha, om ni frågar mig. MEN......faktum kvarstår...:
Studsar man av skotern så har man kört för fort!!! Då spelar det ingen roll om man har kört 20km/h eller 100 km/h. Man har således kört fortare vad man kan hantera...

/
JohnVanB
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
Det jag är bryd över är att det oftast är äldre som kör åt helsike. Har jag fel eller?

Sen så får yngre ta all skit..

det är vad jag tycker, va säger ni??
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
ToBe_ skrev:
Det jag är bryd över är att det oftast är äldre som kör åt helsike. Har jag fel eller?

Sen så får yngre ta all skit..

det är vad jag tycker, va säger ni??
Får en känsla av det också.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Dom som tror dom kan köra fulla inte vi ^^ eller är de för dom är så tunga o åke igenom isen xD
 

Hrd

Aktiv medlem
28 dec 2005
90
0
6
Gävle
JohnVanB skrev:
Mitt inlägg gällde skoteråkning generellt, ingen specifik händelse.
Jag varken anklagar någon eller påstår att jag själv är bättre än någon annan på att köra skoter. Olyckor händer.....det är en mänsklig faktor och dessa olyckor kommer att fortsätta hända.
Om man inte ska bli drabbad av olyckor, så ska man heller inte göra något, vilket inte är ett liv värt att ha, om ni frågar mig. MEN......faktum kvarstår...:
Studsar man av skotern så har man kört för fort!!! Då spelar det ingen roll om man har kört 20km/h eller 100 km/h. Man har således kört fortare vad man kan hantera...

/
JohnVanB
Man behöver ju inte studsa av skotern bara för att man har kört för fort. Man kan väl stöta på vad som helst ute i skogen.. jag kan ju bli stångad av en älg eller råka få kramp eller köra på en rot så jag ramlar av skotern hur sakta jag än kör... Ska jag sluta köra skoter i typ över 20 km/h eftersom jag inte klarar av att hantera skotern då..? Som om jag vore ute och körde bil och blev påkörd eller nån annan olycka inträffade men då ska jag aldrig köra bil igen eftersom jag inte klarar av att hantera den..?
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Hrd skrev:
Man behöver ju inte studsa av skotern bara för att man har kört för fort. Man kan väl stöta på vad som helst ute i skogen.. jag kan ju bli stångad av en älg eller råka få kramp eller köra på en rot så jag ramlar av skotern hur sakta jag än kör... Ska jag sluta köra skoter i typ över 20 km/h eftersom jag inte klarar av att hantera skotern då..? Som om jag vore ute och körde bil och blev påkörd eller nån annan olycka inträffade men då ska jag aldrig köra bil igen eftersom jag inte klarar av att hantera den..?
Tror han menar om det inte finns såna "händelse-hinder" som uppkommer om leden är lugn + inga rötter :p
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
zTeve skrev:
ejwbegysv anledningen att din fyrmänning åkte av skotern var för att han körde för fort och inte visste hur man hanterar en skoter....han borde även ha rekat området så pass att han visste att det fanns en rot just där!!! (ironisk)

Visst är det ungefär så ni menar JohnVanB och Norden_AN !?!


Nej jag kvarstår vid min stådpunkt...olyckor kan hända hur duktig, nyckter och "långsamt körande" förare du än är!!...
precis, men risken är ju större ju fortare man kör.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Hrd skrev:
Man behöver ju inte studsa av skotern bara för att man har kört för fort. Man kan väl stöta på vad som helst ute i skogen.. jag kan ju bli stångad av en älg eller råka få kramp eller köra på en rot så jag ramlar av skotern hur sakta jag än kör... Ska jag sluta köra skoter i typ över 20 km/h eftersom jag inte klarar av att hantera skotern då..? Som om jag vore ute och körde bil och blev påkörd eller nån annan olycka inträffade men då ska jag aldrig köra bil igen eftersom jag inte klarar av att hantera den..?

*suck*
Faktum kvarstår ju....om du kör 0 km/h händer olyckan med ovan nämnda rot ? Svaret är nej!
Läs hela mitt inlägg, så förstår du att jag inte önskar att någon ska sluta köra skoter....

/
JohnVanB