Skoterrace i Vuollerim 13 mars 2010

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
Jokkmokks Skoterförening inbjuder till snöskoterdragrace på 201 m i Vuollerim den 13/3 för deltagande eller åskådan.

Datum
Lördag 13 mars 2010

Plats
Stora ängen bredvid Folkets Hus

Tider
09.30-11.00 Anmälan
12.00 Första start

Startavgift
100:-

Klassindelning
- Standard 500
- Standard 600
- Standard 700
- Standard 800
- Standard 1000

- Trim 600 nytt för i år
- Trim 800
- Trim 1000

- Gas/överladdning/dubb= Värsting 2010

- Veteranskotrar före -85.

Villkor
- Hjälm
- Fungerande nödstoppssnöre
- Medlemskort i Jokkmokks Skoterförening (100:-, kan lösas på på plats)
- Underskrift av ett enkelt dokument ang. eget ansvar (”Härmed intygar jag att all körning sker på eget ansvar och att den skoter/de skotrar jag kommer att framföra är MINST trafikförsäkrad”)
- Pappskiva, motsvarande, monterad på ena/båda skidkroken (arna), erhålls gratis på plats.

Regler
- Snöstart
- Två kvalomgångar per klass. Förlorar man båda kvalomgångarna kan man nästan räkna bort sig för vidare körning, såvida anmälda i klassen inte är för få.
- Fyrtaktare utan turbo indexeras i Standard 700.
- Besiktning av SAMTLIGA maskiner, med avseende på fungerande nödstoppssnöre, KOMMER att ske.
- Besiktning med avseende på fusk (ex. anmält trimmad maskin till standardklass) kommer att ske.
- Slutburk och reedventiler tillåts inte i standardklasserna.
- Boondocker/PowerCommander eller dito har vi valt att tillåta i standardklasserna då principen är densamma som vid förgasarbestyckning. Dock kommer det att hållas särskild kontroll på dessa, då en standardmaskin knappast har behovet av en bränslebox.
- Skruv-/kamdubb = dubb = högsta klassen
- Start styrs manuellt av starter, med elektronisk utrustning för instage samt startgran.
- Vinnare utses vid mållinje av två måldomare som , vid behov, urskiljer vinnaren genom helautomatisk differensmätning.

Annan information
- Hamburgare, dricka, kaffe och fikabröd finns att köpa på plats.
- Lotteri med fina priser.

After skoter
- Kommer att hållas på Gästgiveriet. Se www.gastgiveriet.se



EDIT: Jag har bara kopierat detta från facebook och har inget med det här att göra.
 
Last edited:
6

600xrs

Så med andra ord går våra RS maskiner med Vforce3 standard som 600-trim?
 
6

600xrs

Borde väl bli 100kr i startavgift, och 100kr till jokkmokks skoterförening om du inte redan är medlem där
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Ja hur gick det i alla klasser ?
jag vet iallafall att Hasse storm vann värstingklassen bland ett 10 tal 4-Taksturbos med en en stor 2-takts trippel !
och att Jag vann Trim 800 och Trim 1000 med min Snopro 800 ....