Skoterträff för forumfolket?

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Nu börjar det ju låta som om fler och fler är intresserade! Härligt! Vi får hoppas på en träff där många har möjlighet att komma! :)
 

AnteNord

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
51
På plats
www.kartman.se
Personligen skulle inte jag rösta för Gällivare, upptagningsförmågan för Gällivare är inte allt för stor.
T.ex. orter som Luleå, Boden, Jokkmokk tar upp norrbotten på ett naturligare sätt, och framför allt mer personer kan medverka...

...för norrbottningar skall tilläggas.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Lite inåt landet kan det gärna vara för min del, har nött på lederna efter kusten ganska rejält vid det här laget. Kanske någon mil norrut från Älvsbyn - Boden - Niemisel området. Där inte lederna är totalt sönderkörda och att det bjuds på trevlig körning. Dessutom så har jag lite gluggar i skoterkartan i dessa områden. ;)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Håller med dig Mikael_N, jag är också rätt less på lederna efter kusten plus att vi brukar ha lite mindre snö tror jag.
Men en bit in i landet skulle vara perfekt, gällivare är lite för långt men som du skrev så skulle Boden - Älvsbyn vara ett bra alternativ. Lagom långt från kusten och ändå en bit in i landet.
Men ett måste är att det är minst 1 eller 2 som "kan stället". Visst kan vi ju yra omkring men det är ju bättre om någon vet bra ställen att fara till osv
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Jag kommer eventuellt öppna upp en sida om någon typ av skoterträff(ar) där man får visa sitt intresse. Detta behöver inte nödvändigtvis bli en forumträff utan kanske mer en skoterträff för alla som vill hänga på : ) Däremot fotar vi och så skriver jag ihop en artikel här på leden.
Men vad tror ni om att organisera upp det på en egen sida?
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
om man ordnar många "mindre" träffar på olika ställen i sverige så skulle det nog vara lättare att genomföra. då kan alla komma till en träff nära sig. det är ju nog bra om man får träffa folk inom 50 mil.
för det blir nog svårt att få både kirunaborna och malmöborna på samma ställe ( tänker då på att ganska få vill åka genom halva sverige för en helg).

va tror ni?? :)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Skotran skrev:
om man ordnar många "mindre" träffar på olika ställen i sverige så skulle det nog vara lättare att genomföra. då kan alla komma till en träff nära sig. det är ju nog bra om man får träffa folk inom 50 mil.
för det blir nog svårt att få både kirunaborna och malmöborna på samma ställe ( tänker då på att ganska få vill åka genom halva sverige för en helg).

va tror ni?? :)
Jo, jag håller med dig. Det är ju bra om man hinner fram innan det är dags att vända tillbaka. Blir så lite skoterkörning då. ;)

Det är nog heller inte så många som är lediga i ex. Mars så man kan vara borta längre, även om jag personligen tycker att semesterveckor också borde införas under Mars månad. :D
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Träff i Ö-vikstrakterna?

Jag har läst i en annan tråd att det finns flera i Ö-vikstrakten som är intresserade av en skoterträff, vad tror ni om det?
Ös på med förslag om vad man ska göra och var man ska göra det...
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
Vore kanske smidigt om man kunde göra nån form av samarbete med nån/några skoterklubbar ? Kanske kan bli lite större träff då
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Man skulle kunna samla kartor från alla skoterklubbar från allahåll och kanter och lägga ut dem på en hemsida för kartor så att vilken som helst skulle kunna gå dit och ladda hem den för att sedan skriva ut den men kruxet är ju att dom kostar en liten slant men det skulle vara smidigt att ta hem den lr dom kartor man behöver för en längre tur.
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Man kanske kan ha en träff för övikarna och hela mellansverige? eller är ni inge sugen på att ta släpvagn överhuvudtaget? :) vore ju lite roligare om man kom ifrån kusten och in mot snön och fjällen.
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
Personligen har jag då inga problem att dra släpet en bit för att få lite bättre före/snö, skojj me nå nya ställen o åka på :D
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Alltså egentligen borde man göra en sorts "Intresseanmälan" Genom att alla som är intresserade av en skoterträff skriver till exempel vars dom bor. Detta för att enklare kunna kartlägga vars de olika träffarna bör vara, på önskemål av oss som vill komma på skoterträffen naturligtvis!

Som jag sa tidigare så tror jag fortfarande på enkla träffar på olika ställen. Behöver inte vara mindre roligt för det.
För just nu känns det som vi bara står och stampar på samma ställe.

Vi vill ha en skoter träff det är ju klart. Men var och när? Mer förslag och idéer! Jag skulle nog kunna tänka mig att hjälpa till att organisera, men det behövs ju många fler! ;)
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Jag ska lägga upp en sida relativt snart, och där ska man kunna anmäla sitt intresse för en träff norröver. Du får lugna dig Errrrnst, vi har ju ingen snö i Lule än ; P