Edge 600 -01Förstår inte hur alla kan hävda att Br250 skulle vara en 240.
Det är den absolut sämsta skotern jag haft i min ägo.
Helt klart den dyraste skotern jag haft i förhållande pengar nerlagda/körtid.
Vad kommer vara framtidens 240 då? Om t.ex 10 år.
Vad kommer vara framtidens 240 då? Om t.ex 10 år
rs viking skulle jag nästan tro.så extremt stor och klumpig som automatiskt gör att den inte går att vålda med.
det med en 4-taktsmotor bör nog hålla ihop hyffsat.
Till att börja med: Ska vi ha en liten driftingtävling? Tråkig på sommaren, rolig på vintern"skotervärldens Volvo 240?"
Du är alltså ute efter en skoter som är ful, slö, tråkig, värdelös och inte gör annat än att *****s och går sönder ??
Överdriver du inte lite nu?aktiv karibo den körde vi utan olja i ca 70 mil. aktiv=240
Vi hade en månraket som vi tankade med ärtsoppa, den skar aldrig.....aktiv karibo den körde vi utan olja i ca 70 mil. aktiv=240
Säkerhet vill jag inte kalla det, snarare en halvfalsk sådan.Volvo 240 var visst revolutionerande. Den hade nåt som inga andra biltillverkade priorierade innan 24o kom. SÄKERHET. Fläskläppen minns ni väl.
Och 140 som hade 3 punkt rullbälten och skrivbromsar runt om.
Vad gäller skoter måste det väl vara rotax 503 eller 583. Båda motorerna fanns lika länge som 240 fanns. typ.
Och det är ju också rättvist att jämföra med 34 år nyare bilar.Säkerhet vill jag inte kalla det, snarare en halvfalsk sådan.
80's, tiden då deformationszoner inte var på tal.
En 240 är alltså stenhård och vid en krock/mindre kollission så händer inte så mycket, men dina organ blir sig inte lika (med andra ord mos).
En modern bil må se helvetisk ut efter en krock, men den gör bara sitt jobb och försöker absorbera krocken med hjälp av karossen.
Till att börja med: Ska vi ha en liten driftingtävling? Tråkig på sommaren, rolig på vintern
Hur får du en 240 att gå sönder förresten?