Skuren, hållabarhet efter rep ?

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Tjena tror ni en skoter som en gång skurit på ena cyllen håller bra efter att man sattit i en ny org kolv+ att man bytt nållager och alla packningar?

Enda märket på cyllen är ett pytte litet jack och sen även ett pytte litet märke på toppen.

Edit: Dom som kan motorer bra svarar, fjortisar som tror dom kan nått behöver inte ens kolla i tråden.
 
Last edited:

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Tjena tror ni en skoter som en gång skurit på ena cyllen håller bra efter att man sattit i en ny org kolv+ att man bytt nållager och alla packningar?

Enda märket på cyllen är ett pytte litet jack och sen även ett pytte litet märke på toppen.
Vad är det för motor? Normalt borde det inte innebära några problem med hållbarheten. Varför skar motorn tidigare?
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Det är en liberty 500 ves -03

Att den skar kan ha berott på för lite kylning!
Varm vårdag med snö som inte fastnar i kylarna!:(
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Mina planer var att till nästa vinter slänga på 38:as matta, v-kitt och dreva ner 2 kugg..I förhoppningar om mera res och bättre lössnö körning!

Men då vill jag först känna mig nogorlunda säker påatt motorn håller...
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Kolla så att den inte dragit tjuvluft någon stans och att du har rätt bestyckning, om du just köpt skotern. Då är det inga problem, höll för mig men jag fick rikta vevpartiet oxå :( Lycka till!
 
R

Robin

De är bara å kör, haft en skoter som sköre 3 gånger! Så de är lunge!
Måste se ditt inlägg som rätt så komiskt, Din skoter har skruit 3 gånger å ändå säger du att det bara är att köra? måste helt klart vara nåt som inte stämmer med den. :rolleyes: