Slänga i en -05as boggie i ett sno pro 440 chassie -02, funderingar?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej,

har en -05as sno pro 440 boggie väntandes på mig hos posten. Så imrn ska jag lösa ut den o slänga i den i mitt sno pro chassie från -02 (f-cat modellen).

Något speciellet jag ska tänka på?
Kan jag köra med "orginal" hålen? Eller blir attak vinkel eller något annat galet då?

Mvh Rasmus

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Gaah.. håller på å bli blå tokig nu. Började bulta in boggien idag, men åt helvete att det självklart inte skulle passa. Har inte kollat så mycket men verkade direkt som det inte passa.

Är det verkligen säkert att -05ans boggie passar rakt av i -02ans chassie?
Behöver jag lossa boggie fjädrarna, det behövde jag iallafall när jag satte dit andra boggien..

SNABBA SVAR..

//Rasmus

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Gaah.. håller på å bli blå tokig nu. Började bulta in boggien idag, men åt helvete att det självklart inte skulle passa. Har inte kollat så mycket men verkade direkt som det inte passa.

Är det verkligen säkert att -05ans boggie passar rakt av i -02ans chassie?
Behöver jag lossa boggie fjädrarna, det behövde jag iallafall när jag satte dit andra boggien..

SNABBA SVAR..

//Rasmus

Vart passar det inte?

Främreaxeln får du väl dit utan problem?

Bakrehålen är det alltid ett litet meck med, kan hända att du måste komprimera boggien bak (ev. också fram) för att få hålen i rätt läge.

Givetvis har du väl hålen i chassiet antingen båda uppe eller båda nere, så du inte har olika höjd?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Vart passar det inte?

Främreaxeln får du väl dit utan problem?

Bakrehålen är det alltid ett litet meck med, kan hända att du måste komprimera boggien bak (ev. också fram) för att få hålen i rätt läge.

Givetvis har du väl hålen i chassiet antingen båda uppe eller båda nere, så du inte har olika höjd?

Fram passa utan problem. Jo, kan hända att det är de, men va så J*vla less igår kväll att jag inte orkade. ska ta nya tag idag.:argh:

Hålen uppe eller nere?!?!
Finns väl bara 2st hål per sida som sitter i chassiet? Inga dropbrackets eller nått sånt ska väl sitta där...:hmmmm2:

//Rasmus

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jo, just det. Du hade ju en '02a...
Då har den väl inga drop brackets, precis. Alla uppe då.
Kom inte förrän 04a på Firecaten, inte säker med 440n dock.