Släpvagnsbygge, behöver tips

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
(sarjerna ska bort)
Jag och nån kompis ska bygga ett släp till vintern av detta husvagns chassi och behöver tips o råd hur vi ska gå tillväga för o få till de som enkelt o bra som möjligt med material o besiktning så kom med tips från era erfarenheter av byggen, tex vikter o mått o dyl.. 3st skotrar är tanken att de ska gå på och axeln tar kring 1200kg
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Byggde själv en vagn av ett husvagnschassie förra vintern som jag blev nöjd med. Två skotrar får plats och gjorde en smart konstuktion med en ramp som är inskjuten under flaket som gör att man slipper lyfta på skotrarna.

På regbesiktningen fick jag nedlag på att lysena satt för nära marken, annars var det inte mycket att tänka på. Intyg på lastögglor osv sket de fullstäntigt i vilket jag trodde var noga men det var det icke. Skicka ett pm eller skriv här i tråden om du undrar över något speciellt så kanske jag kan svara på det.
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Byggde själv en vagn av ett husvagnschassie förra vintern som jag blev nöjd med. Två skotrar får plats och gjorde en smart konstuktion med en ramp som är inskjuten under flaket som gör att man slipper lyfta på skotrarna.

På regbesiktningen fick jag nedlag på att lysena satt för nära marken, annars var det inte mycket att tänka på. Intyg på lastögglor osv sket de fullstäntigt i vilket jag trodde var noga men det var det icke. Skicka ett pm eller skriv här i tråden om du undrar över något speciellt så kanske jag kan svara på det.
Ja en gömma för ramper är en bra idé! Bra o veta om lysena.. Hojtar till om vi kommer på nåt!

Mer tips tack =)
 

Henkan81

Välkänd medlem
27 dec 2007
328
1
18
Sandviken
Byggde själv en vagn av ett husvagnschassie förra vintern som jag blev nöjd med. Två skotrar får plats och gjorde en smart konstuktion med en ramp som är inskjuten under flaket som gör att man slipper lyfta på skotrarna.

På regbesiktningen fick jag nedlag på att lysena satt för nära marken, annars var det inte mycket att tänka på. Intyg på lastögglor osv sket de fullstäntigt i vilket jag trodde var noga men det var det icke. Skicka ett pm eller skriv här i tråden om du undrar över något speciellt så kanske jag kan svara på det.
Vad kostade det med regbes?
 

saftblandarN

Välkänd medlem
9 feb 2010
174
0
6
Övik
Funderar själv på att bygga ett släp. Sa dom på besiktningen vilken höjd lysena skulle vara på? Eller är det nån som vet?
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
någon som vet om man får bygga släpet bredare än gammla husvagnens bredd? eller måste man hålla sig till den bredd som står i regg papperna?