Slöhet i djupsnö

Hasse85

Aktiv medlem
25 feb 2010
98
0
6
Storuman
Jag börjar med lättare vikter och ser vad som händer.
Undrar lite bara vilken sort jag ska köpa? försöker få tag i 70g först.

Tack för alla tips återkommer med resultat.

Ebbard

Ny medlem
4 dec 2006
4
0
1
F7'an är väl känd för att ta in en massa snö i luftburken vid lössnöåkning eftersom intagen sitter direkt i nosen på huven!? Har ni kollat hur det ser ut där då den går dåligt?

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
efter lite lös snö körning igår märkte jag samma sak med min f7a, ett par gånger orkade den aldrig upp så att portarna fick öppnas utan även fast jag låg och kötde rak fram i snön med full gas tog den sig aldrig över 6800 rpm där den stannade. Körde jag därimot ut på leden så hade den inga problem vad jag kunde känna att ta sig över 7000 och inte heller om man ommer med lite mer fart i snön men det är just om man ligger i 30-40 och trycker fullt i snön min inte riktigt orkar

är det typsamma som de blir för dig eller? Då har ju jag en med dd men blir typ samma

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Om man belastar riktigt hårt och länge så kan det vara så att kylsystemet inte riktigt tar undan fast man kör där det är bra kylning. F7:an börjar reglera ner effekten redan vid termostattemp för att sen tappa en del redan innan templampan går på, tex vid långa repor på öppet vatten. Men jag tror inte att det är det som är felet, du han nog nått tjall i variatorerna.

Har aldrig varit med om att min har tappat nått märkbart varv av att köra i djup snö så länge man ine sätter scopet så djupt så att det täpps till, men då tappar den all ork.

Hasse85

Aktiv medlem
25 feb 2010
98
0
6
Storuman
efter lite lös snö körning igår märkte jag samma sak med min f7a, ett par gånger orkade den aldrig upp så att portarna fick öppnas utan även fast jag låg och kötde rak fram i snön med full gas tog den sig aldrig över 6800 rpm där den stannade. Körde jag därimot ut på leden så hade den inga problem vad jag kunde känna att ta sig över 7000 och inte heller om man ommer med lite mer fart i snön men det är just om man ligger i 30-40 och trycker fullt i snön min inte riktigt orkar

är det typsamma som de blir för dig eller? Då har ju jag en med dd men blir typ samma

Precis så gör min. Har en polare med en -06 f7 med dd som gör på samma sätt. Är tydligen ett vanligt problem med dessa modeller. Ska köpa en styvare fjäder till motorvariatorn och se om det hjälper.

Hasse85

Aktiv medlem
25 feb 2010
98
0
6
Storuman
I helgen provade jag med en ny orange svart fjäder i primärvariatorn (400kr). Det var 4 plus och lika mycket snö som tidigare när problemet drev mig galen.
Körde flera vändor i djupsnö men inga tecken på att vilja tappa varv i djupsnö och går mycket hårdare även på led:)