Sladdning Sävast 2012

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sladdat Sävastön-Båthamn-OK-Arnes-Gruvberget-Nötmyran-Stugan och tillbaka.

Helt i onödan..

Jävla idioter som kör sönder samma minut som man kommit förbi dom.

Sen hittade jag 3st som gladeligen körde på potatis åkern vid 97:an, jäkla idioter.

Avvisade dom därifrån och pekade på skylten som det står" Avvik EJ från leden"

Sist med inte minst, nog fan hör det väl till god ton att man hälsar när man möts!!

Många stirrade bara på en när man glatt vinkade åt dem, fast man stod still med skoter+sladd så dom kunde köra förbi. Blev så för bannad att den sista gav jag fingret..

Vuxna män som inte ens kan nicka till som tack för att man klämmer sig ut i djupsnön med skoter & sladd för deras skull..

Jo, jag är bra irriterad nu!!!

Sen var det trevliga människor ute idag också, många hade sökt sig till vår klubbstuga idag.
Och många som hälsade när man mötte dom på leden.

Körde egen maskin + Snowmowern.

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Idiotfabriken stänger aldrig... Såg dig vid skoterstugan. Körde till sunderbyn/gammelstan och älven hem, och det är det sämsta leder jag någonsin kört. Har som princip att inte klaga så länge man inte sladdar själv. Men det var fruktansvärt sunderbyn till g-stad... Sladdas det överhuvudtaget där?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jepp, såg dig också, vi hälsade ju ;)

Många som jag passerade var jättetrevliga och glada, sånt som jag verkligen uppskattar och gör jobbet så mycket roligare.

Men det blev bara för mycket i slutet, kände hur jag blev mer ilsk ju längre jag jobbade..

Och ledsen fasktiskt..

Känns som att ägnade min enda lediga egna tid denna helg, med att göra andras körning trevlig, och några bara sänkte mig totalt..

När jag vände och sladdade tillbaka, och såg hur leden såg ut på sina ställen, där jag nyss varit, blev jag riktigt deppig..

5900 l/c-95

Välkänd medlem
5 feb 2007
206
0
16
Boden
Ja vad säger man? Man blir sur och less på när man ser hur lederna ser ut och vet att någon har lakt sin lediga tid på att göra det fint och bra för alla! Det var samma som när jag sladda Åberg-Hängbron 10 min efter var det sönder kört men inget mot er som sladdar flera mil och så kör någon sönder det! Vet ej hur man ska komma till rätta med det! Kan bara säga bra kämpat L-O och ni övriga som lägger ner er tid på och vill ha bra,fina leder!

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Det kommer alltid att finns såna som inte respekterar fina leder utan de tycker att det är kul att köra sönder dem genom konstanta gaspådrag och för hög hastighet.
Om alla dessa visste och förstod hur mycket tid klubben lägger ner på att få lederna fina kanske det skulle bli bättre.

Det som jag inte förstår är att många verkar tro att att det är deras rättighet att förstöra för alla andra utan att behöva bry sig ett dyft.

Igår var jag och reparerade skidspåret i Sävast där någon roat sig med att stå till och sedan gasa med jämna mellan rum i en nerförsbacke.

Det kunde ha slutat i en riktig katastrof om någon kommit med skidor och kraschat in i detta.

Vill man gasa kan man alltid söka upp en myr alternativt hålla sig på älven.

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
sladdade i går kväll gruvberget-bodsvedjan,körde fast ordentligt när jag skulle vända med sladden på väg till gruvberget,vid paintbalbanan,ringde efter runar som eftersom vikingen grävt ner sig ordentligt,men under tiden så kom det två hjälpsamma skoteråkare å hjälpte mig lös,tusen tack till dom,å även runar som kom just när vi fått upp skotern. sedan så upptäckte jag att nätsladden som ska vara i bodsvedjan är borta? eller är det nån som har ställt den någon annanstans.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra jobbat med lederna!!

Kul henvik att du vill hjälpa till.

MVH L-O

Last edited:

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag sladdat Gruvberget-Börsttjärn-Nötmyran-Bäcken-kraftled.- stugan-mot Petbergsvägen-"vår" kraftledning och vår sträcka av sunderbykraftledningen

På många ställen var leden som ett djupt dike men blev ganska ok
Även svårt att hitta de gamla spåren över myrmarkerna, felnavigering = fastkörning med raspen

Före

Efter

Precis vänt efter kraftledningen mot bodengränsen

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sladdat idag.

Sävastön-Båthamn-OK-Klubbstugan-Kraftledningen-Sunderbyn-Gruvberget.

Kört egen + nät.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag sladdat Arne-Åberget-Bodsvedjan-Paradisön (älven)

Så här fint hade dom nere i Bodsvedjan för någon timme sedan..........