Sladdning Sävast 2013/2014

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Hur ser leden ut över Åberget nu går det ännu att köra där med Skoter elller???????????????

mvh-SnowriderHenke
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har inte själv kört just där men det borde inte vara några problem, däremot är inte tunneln under v97 framkomlig pga kabelarbeten tom 16/12
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Till helgen ska jag kolla hur det går att köra uppför Lejonbacken och resten av leden mot Sävast

mvh-snowriderHenke
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Hej behövs det fyllas igen något dike med Snö eller så efter skoterleden över Åberget och leden bort mot Hängbron?????????????????????,

mvh-SnowriderHenke
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej behövs det fyllas igen något dike med Snö eller så efter skoterleden över Åberget och leden bort mot Hängbron?????????????????????,

mvh-SnowriderHenke
Hej, har inte själv kollat hur det ser ut på "din" sträcka, men enklast är väl om du själv utrustar dig med spade och gör en koll, ta även med en liten såg/yxa och fimpar grenar kvistar som hänger ut över leden, då gör du en god insats
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nu kommer snö så vi kan börja jobba med lederna.

Hoppas inte detta regnar bort som tidigare..
 

Cthulhu

Välkänd medlem
1 feb 2013
122
0
6
Sävast
www.nhservice.se
Jag Runar å Arne har sladdat nya leden mot gruvberget idag å till skoterstugan, jag sladdade även ner till hamnen en vända :)

2xRaspar och 1xSnowmover och 3x glada gubbar :)
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Tjena idag körde jag och en kompis nya leden mot Sävast och den var fin led men det får gärna komma mer Snö så blir ännu roligare att njuta av skoterkörningen och det var Premiär tur

Mvh-Henke:ciao:
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Dagens sladdtur gick efter "våra" kraftledningar samt till Korsmyran
De som hade förmånen att delta var förutom jag, Niklas o Arne
Svår att få bredd på leden pga hårda kanter vid sidan om "spårdiket"
Men det blev avsevärt mkt bättre
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Bra jobbat Runar Arne och Niklas ni är duktiga som är ute och Sladdar led-Systemet runt Sävast med omnejd, Är det sladdat från Sävast Hållet över Åberget och ner mot Hängbron????

Mvh-Henke:rock::rock:
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vi trotsade kylan, nu är även Paradisön-Åberget-Bodsvedjan sladdat


Så här ser det ut på många ställen men för lite mtrl på vissa ställen för ett gott resultat
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Hej det ser bra ut det ni har sladdat Runar och Niklas och hoppas vi får mera SNÖ så blir det pricken över i

Mvh-SnowriderHenke:heh: