Sladdning Sävast 2014/2015

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Tjena! Ska vi börja med att Trampa lederna nu? Jag ska kolla hur Leden ser ut över åberget till helgen och eventuellt trampa leden från Bodsvedjan via Lejonbacken mot sävast

Mvh-SnowriderHenke
 

tgstorm

Aktiv medlem
23 jan 2013
96
0
6
58
Boden
Hallå Henke ! Verkar inte vara någon som orkar svara på din förfrågan om att trampa lederna. Men det är väl bara och börja, själv ska jag jobba i helgen så det blir att trampa leder för mig i början av nästa vecka. God Tur och kör försiktigt mvh Thomas!!!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej, visst vill vi alla att lederna ska plattas till. Bäst är om ni kör i bredd eller två vändor brevid ert eget spår.

Jag hinner inte kolla denna hemsida så ofta just nu, då jag har hållit på med en flytt sista 6 veckorna.

Jag hoppas fler kan engagera sig i klubbens verksamhet detta år, det är mycket viktigt att det är många som kan ställa upp och sladda mm, så att det inte blir ett fåtal i klubben som sköter allt.

Det är väldigt skoj också att åka ut och göra fint ute på lederna.

MVH ordf. L-O Landén
070-645 88 90
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag och Niklas plöjde/trampade kraftledningarna samt till korsmyran idag, vissa partier verkade inte körda denna säsong

Förhoppningsvis blir det en del trafik under helgen som gör det meningsfullt att sladda till veckan
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra info Runar. Tänkte ta hem mina skotrar i helgen och åka ut på en tur förhoppningsvis.

Det börjar ju verkligen bli läge :)
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Hej! hur ser det ut på sävast ån? Är det någon som kört där? Hoppas på en sväng till helgen och trampa lite led:).

/Oskar
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Vi sladdade Åberget, paradisön, båthamn, ok och centrala Sävast igår. Sävastån är blöt på vissa ställen.

Mvh L-O
 
Last edited:

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Idag har vi sladdat till stugan,våra kraftled.gator samt till Korsmyran mot Gruvberget, Nötmyran och Bäcken, dvs. allt utom Åberget
Niklas lycklig med sin nya 69a
 

Cthulhu

Välkänd medlem
1 feb 2013
122
0
6
Sävast
www.nhservice.se
sladdat över åberget-Bodsvedjan-hängbron-paradisön idag, lite bitit i kinderna men de gick bra, lejonbacken är oförskämt fin nu, skall försöka bredda den så man inte behöver köra i precis samma spår varje gång. :ciao:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sladdat av Arnes, Sävastån 97:an mot Stugan, Bäcken å tillbaka. Blev mycket fint, Nicke var med ut å jobbade.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej på er.

Hoppas ni medlemmar förstår att det inte gått att sladda lederna sista veckan på grund av den enorma snömängden som kom på en gång.

Vi som preparerar lederna skulle bli mycket lyckliga ifall ni som är ute och åker inte bara kör i samma spår på leden, utan försöker bredda leden och platta ihop snön.

Det skulle underlätta vårt jobb oerhört mycket.

Vi kommer åka ut så snart vi kan. Och ni som vill/kan får mycket gärna bidra med några timmars jobb ihop.

MVH Styrelsen

MVH L-O
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej på er.

Hoppas ni medlemmar förstår att det inte gått att sladda lederna sista veckan på grund av den enorma snömängden som kom på en gång.

Vi som preparerar lederna skulle bli mycket lyckliga ifall ni som är ute och åker inte bara kör i samma spår på leden, utan försöker bredda leden och platta ihop snön.

Det skulle underlätta vårt jobb oerhört mycket.

Vi kommer åka ut så snart vi kan. Och ni som vill/kan får mycket gärna bidra med några timmars jobb ihop.

MVH Styrelsen

MVH L-O
Hej L-O, just hemkommen från sladdsväng mot Gruvberget och tvingas tyvärr meddela att skoteråkarna i allmänhet vill köra i ett smalt djupt spår, får hänga som en burkslav långt utanför vikingen för att få spåret lite bredare
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag och Nicke har sladdat Arne-OK-Båthamn-Hela Sävastån-Stugan-Kraftledningen-Sunderbyn-Flarken-Bäcken-Gruvberget ikväll.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag och Niklas har sladdat till Korsmyran samt Paradisön-Åberget-Bodsvedjan-Hängbron under dagen, säkert nytt rekord få sladdmil - lång sladdtid. Lite bökigt med kram/blöt snö men å andra sidan bra att kapa värsta puckelpisterna innan de är stenhårda
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vi hade det lite jobbigt igår jag och Niklas med blötsnön och rasparna. Jag provade Snowmovern idag och den funkar förvånadsvärt bra i det blöta underlaget. Tex inga prob uppför Lejonbacken med skäret nere. Movern samlar inte på sig enorma snömängder som rasparna gör i blötföre bla för skärets utformning och vinkel
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra info Runar. Kanske blir att köra Snowmovern då och då, under vissa lägen. Nicke sa att den hade varit bra att bredda leden med också, stämmer det? // L-O