Slides bränning

Conanbarbaren

Aktiv medlem
5 sept 2009
50
0
1
Någon som kör med ski-doo`s 135mm boogiehjul.
Borde funka, original på xtx´en är hjulen 130mm.
Ski-doo`s hjul har 6205 lager och yaman 2005, men lagerna har samma innerdiameter.
 

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
har själv satt 135mm alu hjul på min xtx men upptäckte när jag tog lös småhjulen att fästena till hjulen var ca 3mm för högt upp så kolla det först. dom ska sitta ända ner mot kanten på boggie skenan.
 

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Någon som kör med ski-doo`s 135mm boogiehjul.
Borde funka, original på xtx´en är hjulen 130mm.
Ski-doo`s hjul har 6205 lager och yaman 2005, men lagerna har samma innerdiameter.
Har precis köpt ski doos boggiehjul, byter även vändhjulen bak till äldre från srx ds.aluminium. Ska leverera några bilder då jag moterar.

Har sedan tidigare extra hjulet monterat men trots detta haft onormalt slitage på slidesen.....

Ola

Edit: ungefär 6mm mellan hjulen och slidesen om man mäter på golvet enligt bild 1
Hjulen är 4mm större än orginal men det gör ju bara 2mm blir intressant att se vad som händer med slitaget.
Nya lager i hela boggin, nya slides monterade, då jag har fönsterdrift så har jag slackat mattan.






 
Last edited:

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Ja då var premiären avklarad, hittils fungerar det bra, körde ca 9 min mestadels led och ännu inet som verkar fel, rappade på mattan men den hängde nästan 4 cm när den hängde fritt. Har sträckt upp den så den precis bara hänger lite, vet att i instruktionsboken står att man skall dra 10kilo och då skall den hänga ned 30-35mm
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Vad har du för matta! är den stängd i vart tredje hål så kan du montera
vagnsbult där, det gjorde jag sen var det slut med slitaget på slidesen.