Slip-on till Nytro

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Någon som har något tips någon vettig billig slip-om dämpare till nytro?

Bilder mottages gärna också..
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Biltema kolfiber slipon om den ska vara billig. Den kapar du själv så att den passar. Billigare finns nog inte.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Köp en turbo från mcx och få den på köpet !
Jag har en mcx dämpare på min phazer och jag hade då inte köpt en sån igen... Låter sjukt högt på tomgång.. Skulle biltema dämparen hålla hyfsad ljudnivå så skulla jag byta utan att tveka...

Någon som testat biltemas, den är ju i vart fall ompackningsbar...
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Jo kikade på biltema dämparen under 1000kr, den för MC som jag kikade på.

Men jag vill ju ut den i std plasten bak, får åka in o kika på den i veckan då ja ska te in te Biltema, ett flexrör så kanske det går att ordna :)
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Vet några som kör biltema på sina nytro. Fungerar lika bra som någon annan. Ser även helt ok ut. Det står inte Biltema över hela som alla andra varor där.
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Okej, ja jag tycker det blir och se lite epa ut och ta bort plasten men får testa..
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Jag vet inte riktigt om det är så jag tänkt mig, jag tänkte köpa en slip-on och försöka klämma in den är orginaldämparn sitter nu så att man inte ser att de sitter en slip-on på måste ju gå. Om inte annat med lite modifikation.Tänkte ta ett sådant "flexrör" och dra mellan grenröret o ljuddämparn för att få den på rätt sedan sedan bara peta ut röret genom plasten, alt kapa rörer på dämparn och svetsa dit en anna för att få den o passa :D
 

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Jag vet inte riktigt om det är så jag tänkt mig, jag tänkte köpa en slip-on och försöka klämma in den är orginaldämparn sitter nu så att man inte ser att de sitter en slip-on på måste ju gå. Om inte annat med lite modifikation.Tänkte ta ett sådant "flexrör" och dra mellan grenröret o ljuddämparn för att få den på rätt sedan sedan bara peta ut röret genom plasten, alt kapa rörer på dämparn och svetsa dit en anna för att få den o passa :D
Det går inte inte att göra så om man inte kapar orginal systemet lr kortare ner dämparen väldigt mkt men då kommer den att låta väldigt högt oxå, min dämpare är en Youshimura som är ca 50cm lång och den låter lite väl högt med den.
Men kapar man av orginalsystemet ca 20cm då kanske det går att få in den bakom plasten.
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Det går inte inte att göra så om man inte kapar orginal systemet lr kortare ner dämparen väldigt mkt men då kommer den att låta väldigt högt oxå, min dämpare är en Youshimura som är ca 50cm lång och den låter lite väl högt med den.
Men kapar man av orginalsystemet ca 20cm då kanske det går att få in den bakom plasten.
Jag hade inte tänkt att kapa orginalgrenröret jag tror och hoppas att det kommer gå ändå.

Men är dämparen för lång går de inte, orginaldämparen är ca 35cm lång och den på tex biltema är 42. Och gör jag om utblåset på dämparn kan ja få bak den en bit till vilket gör att jag kanske kan klämma in den. Men det får vi snart se :)
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Är de någon som vet vad det är för utlopps dimension på grenröret?
2", 2,5"?
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Nu har jag införskaffat en biltema slip-on!

Den såg helt okej ut för en tusenlapp, det kan nog med lite vilja få in den så att den går ut i orginalplasten bak! :-D