Slippa imma på glasögon

catt

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Har någon något tipps hur man slipper *****s med imma på sina vanliga glasögon vill inte ha linser
Har provat en hel del men utan bra resultat
 

Akksel

Aktiv medlem
27 jul 2007
64
0
6
Norrland
Sv: Glasögon

Jag hade det problemet innan, jag bytte till linser. Tyvärr så är linser bra på alla sätt du kan tänka dig, så jag skulle rekomendera att faktiskt prova på linser. Du kommer garanterat vilja ha det varje dag. Så är det i alla fall för mig. Då slipper du också krånglet med att ta av dig glasögonen, sätta på hjälmen, sätta på vanliga glasögonen, sen googles. osv.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Sv: Glasögon

Jag hade det problemet innan, jag bytte till linser. Tyvärr så är linser bra på alla sätt du kan tänka dig, så jag skulle rekomendera att faktiskt prova på linser. Du kommer garanterat vilja ha det varje dag. Så är det i alla fall för mig. Då slipper du också krånglet med att ta av dig glasögonen, sätta på hjälmen, sätta på vanliga glasögonen, sen googles. osv.
Kan bara instämma, när man väl vant sig lite med linserna så vill man inte köra skoter utan dem! :) Annars sägs det att raklödder ska hålla imman borta? Dvs. smörj in, torka av men tvätta inte.
 

CHaggstrom

Aktiv medlem
3 okt 2007
84
0
6
Örsnköldsvik
själv kör jag med linser nu, funkar kanon, men förut så tog jag vanligt diskmedel på glasena inte så mkt och gnuggade in med en ren handduk och då funkade det också kanon ;)