slirande remm!

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
Remmen på min lynx 3300 slirar, variatorerna är avfettade. primär variator är en powerblock tror ja det heter, står bara made in Canada på den. förutom fett/oja på skivorna vad kan mer vara orsak? kan det bero på för löst fjädertryck på sekundär variator?
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
ja du.. testa att tvätta av båda variatorerna med aceton... kolla så att inte motorn har flyttats så att du fått en annan vinkel än vad den ska ha.. har du rätt rem?
 

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
variatorerna är rena (tvättat med triklorethylen). ny rem idag (1108) på inrådan av gls vetarna. har inte kollat om dom ligger helt i linje, inget ja märkt iaf. är det super noga att dom ligger EXAKT i linje, får det inte fela nåt?
 

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Så var de på min skoter också (yamaha exciter) . jag hade rengort dom och gjort allt jag kunde men de gav ingen verkan.. Sen så provade jag byta sekundär med en kompis och då funkade de felfritt, de var fjädern i sekundären som hade blivit för mjuk.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
fiskvik3300 skrev:
variatorerna är rena (tvättat med triklorethylen). ny rem idag (1108) på inrådan av gls vetarna. har inte kollat om dom ligger helt i linje, inget ja märkt iaf. är det super noga att dom ligger EXAKT i linje, får det inte fela nåt?
Tjenna igen..
Det verkar som om du har nå variator fel eller fel inställt... eller så är det kanske så att motorn vridit sig åt nått hål? det är väl inte exakt EXAKT.. utan bara exakt :D...