SLP Boostbottle

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Hej på min X Edge 600 -01 sitter det SLP Boostbottle....Hur fungerar det? Ger det någon effektökning?Gör den så att man får en lägre bränsleförbrukning??


Tacksam för svar..
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
är det inteöverflödig bensin som sugs upp i dem o när du ger mer gas så ska det komma bensin från boostbotle med men om det ger några Hk vet jag inte.
de som brukar ha bostbotle brukar även köpa reedspacers så du får bort bludret på låga varv.
 

orphanus

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Umeå Sverige
puttputt.mys.li
Saxat från SLP:s hemsida

"The new SLP Boost Bottle helps correct reed valve pressure balance to improve low to midrange driveablilty, throttle response, fuel economy and horsepower."

Så ja i teorin ska du få allt det du frågade om, sen är det kanske inte så i verkligheten :) Jag tror att skillnaden du kan märka är bättre gasrepons på låga och mellanhöga varv.


/lars
 
Last edited:
J

JagLuktarGott

Har funderat på att skaffa jag med, kopplar man in dom lika som man gör på moppar? :D haha då vare iaf att man kopplade slangen till insuget eller nått..
Hur är din kopplad jonasadolfsson ?
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Har funderat på att skaffa jag med, kopplar man in dom lika som man gör på moppar? :D haha då vare iaf att man kopplade slangen till insuget eller nått..
Hur är din kopplad jonasadolfsson ?
Hehe nej det har jag inte den satt på när jag köpte den men du kan ju pm:a "användarnamn33" för det va han jag köpte skotern av..och det är troligen han som har kopplat in den...:D
 
R

Robin

Har funderat på att skaffa jag med, kopplar man in dom lika som man gör på moppar? :D haha då vare iaf att man kopplade slangen till insuget eller nått..
Hur är din kopplad jonasadolfsson ?
japp slangen till insuget
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Teorin med Boostbottle är att bränslet strömmar med en hastighet genom förgasaren och "pang" stänger reedsen igen och hastigheten stoppas.
När sedan reedsen öppnar så måste bränslet accelerera.

Om man sätter en boostbottle så sammanför man insugen med varandra och "pang" när reedsen stänger (är ju den andra öppen) så strömmar lite blandning upp i boostbottle och trycker ner i det andra insuget. Och sedan vice versa. Fördelen är att flödet blir mer konstant.

Jag tog små 90 gradiga kopparböjar som jag lödde ihop för att göra min egen boostbottle. Vet ju inte om en "orginal" ger mer men min fungerade iaf.
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
detta var ganska intressant, undra om man kan få de att fungera på en kolvstyrt insug på en trippel??