SLP Powder pro

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Är det någon här som har erfarenhet av dessa skidor eller har ni tips om andra bra mountainskidor med bett i.
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Intressant fråga! Taskigt att såpass många mnt maskiner är utrustade med smala skidor orginal :mad: Synd dock att Powder pro:arna är så rackarns dyra. Som jag förstår det så klappar en del på extra breda plastbelag under orginalskidorna med gott reultat. Om detta är en bra lösning har jag dock ingen uppfattning om.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Intressant fråga! Taskigt att såpass många mnt maskiner är utrustade med smala skidor orginal :mad: Synd dock att Powder pro:arna är så rackarns dyra. Som jag förstår det så klappar en del på extra breda plastbelag under orginalskidorna med gott reultat. Om detta är en bra lösning har jag dock ingen uppfattning om.
Jo det är inte alls ett dåligt alternativ med bredare belag och definitift billigare,men fåfängan har satt griller i huvudet på mig och det brukar vara svårt att förmedla bort :)
 

tobbi_84

Välkänd medlem
13 dec 2006
194
0
6
köpte ett par ,,, han köra 10 mil så sprak ena :O men dom bad mig nu skicka tbx den så dom får kolla på den !! får hoppas på att jag får en ny :p
 
R

Robin

powder pro skidan har ju väldigt bra rykte som det har sagts i tidigare inlägg. många som kör cross osv väljer ofta den skidan samt väldigt många som kör med mountain maskiner dvs dom passar bra nästan överallt. jag skulle definitivt satsa på ett par sådana framför tex C&A skidorna.

mvh/Robin