Slp pp eller ca pro till proclimb?

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Som rubriken lyder, vilken skida tycker ni passar bäst till proclimben?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tycker själv att slå skidan är en bättre allroundskida som är grym i lössnö men bra på allt. Men ca pron är bra även den.

Jag gjorde så att jag skaffade slp PP och ett par ca PRO Mtx till in proclimb, så får man testa vad detta chassiet tycker bäst om:)
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Tycker själv att slå skidan är en bättre allroundskida som är grym i lössnö men bra på allt. Men ca pron är bra även den.

Jag gjorde så att jag skaffade slp PP och ett par ca PRO Mtx till in proclimb, så får man testa vad detta chassiet tycker bäst om:)

Om man ändå hade det så bra att man kunde köpa båda!! :)
 

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Jag åker med c&a PRO xtx på min proclimb och är väldigt nöjd,ångrar lite att jag inte köpte mtx men det beror ju på hur man åker också.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Jag är lockad att stoppa Mtx på min pc med... Men jag är så sjukt nöjd med slp... Kanske måste börja vintern med slp och sedan gå över till Mtx.

Återkommer i denna tråd när du hunnit pröva lite
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Har inte provat på min. Har monterat slp och är helnöjd. Men kompisen (johanL_efi) har kört med ca pro mtx på sin proclimb och han tyckte inte om dem. Så han bytte till slp
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Körde förra säsongen med ett par mtx på min PC och är helnöjd, Året innan det så körde jag SLP (dock på en assault) och jämförelsevis så tycker jag om mtx:arna mer men smaken är som baken!
 

blötsnö

Aktiv medlem
8 okt 2009
93
0
6
sundsvall
okej vart inte så mycket klokare nu :) körde med orginal skidorna förra året och tyckte väl att dom funkade okej överallt utom just i skogen. är lite inne på xtx eller pp.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Åker slp på min xf, tyckte maskinen var sjukt spårkänslig när jag körde den första gången, på med slp och lite fjädringsjustering samt bort med krängaren och det blev som en ny maskin. Sen tycker jag spontant att mtx skidan är lite tyngre att bryta upp på sidan i skogen o låg fart.
 

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
Kör med mtx på min hcr och tycker dom funkar kanon bra när det är puder, väldigt bra flyt i dom. Orginalskidorna tycker jag är så oberäkneliga, för dålig bärighet i dom. Mtx blir ju lite mer tungbruten när det blir hårdare. Tror att det problemet löser sig när jag ska kasta på 38 framvagnen som ligger och väntar.
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Sålde mina Mtx, dom fungerade bra på leden och när det var pudersnö men när snön blev hårdare blev skotern tungbruten så satt tillbaka orginal. Funderar på ett par pp till denna säsong