SLP system Polaris IQ 600rr

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Tjena! Undrar om det är värt att skaffa ett SLP helsystem till min IQrr-09? Hur många fler hk kommer man få? Låter dom illa så att man kommer reta grannarna? Sitter v-kitt,vforce3,38matta på och den är nerdrevad 2 kugg.
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
tja! har inte haft något slp system själv men har åkt med några som haft det på deras IQ:s
och kan bara säga det att det låter förjävla illa.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Det låter lite mer&ettrigare framför allt,men inget störande iallaf.fast det beror ju på hur känsliga öron man har.
Effekt gör det iallaf.dock inte nu nå"herrejössus"ökning,men klart märkbart&värt pengarna,samt så"lättar"man ju maskinen ytterligare lite,å det är ju inte helt fel.
Enda är väl passformen som inte är 100%,om jag hadde satt på ett system igen,så hadde jag lindat hela pipan,samt så får man göra en liten buckla vars huven ligger emot(om man inte kapar i huven)
 

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Det har suttit ett SLP system på innan på skotern, men ägaren innan plockade av det. Så jag ska väl inte behöva göra nånting åt huven. Sen tror jag även att den redan är bestyckad för systemet om inte någon ägare innan har ändrat.
 

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
är väl bara att montera systemet, sen köra och kolla om den går bra och kolla så stiften ser bra ut?
 

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Någon som vet om man får ut mer effekt av bara SLP burken på ett originalrör? Hur blir ljudet?