Slutburk F5

Fucked up demon

Välkänd medlem
1 jan 2000
308
0
16
Östersund
Funderar på att kränga på en slutburk på min F5. Men vill inte ha nån som låter för mycket eller för lite, förslag nån? Vinner man nån effekt på att sätta på en eller är det bara för ljudets skull man sätter dit dom?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Funderar på att kränga på en slutburk på min F5. Men vill inte ha nån som låter för mycket eller för lite, förslag nån? Vinner man nån effekt på att sätta på en eller är det bara för ljudets skull man sätter dit dom?
Vikt förlorar du.
Ljud vinner du.

Effekten kan folk surra om i timmar.

För att göra en sak jävligt tydlig, och en lång historia kort:
Två identiska maskiner, en med slutburk+pipa och andra utan.
Den utan hade svinfin variatorkalibrering och maskinen med slutburk (som aldrig gick att få gå bra på variatorerna) fick låna variatorerna.
Den orkade inte varva de grejorna mer än till 7500.
"Ta bort den där fula, äckliga slutburken och dit med original!", sa jag åt denna grabb. (tillverkaren av denna burk har omnämnts friskt i mina inlägg om hur ruttna hans verk är)
Efter provturen är det en liten, överlycklig barnunge som kommer tillbaks med ett smil upp till öronen: "Den varvar ju över 8000 nu, och går bra som fan!!"
I detta fall så fanns det alltså bra mkt mos att hämta på att originalställa.

På en F5 finns det mycket av lite att förlora, så varför ens slösa pengarna?
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Bra att du skiter i den så vi slipper få mer skriverier i tidningen... :)
 

Fucked up demon

Välkänd medlem
1 jan 2000
308
0
16
Östersund
Jag sätter inte på nått som inte ger mer prestanda....att den låter mer gör den inte snabbare, bara jobbigare att åka på. Hade det gett några hk extra hade jag satt på en.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Tikkas ppc vinner man effekt på
Hur dumt och ej trovärdigt detta än låter... Så har min vän med som nu kör utan slutburk låtit Tikka sätta dit PPC-konan på denna slutburk och det blev inte bättre.

Vad det beror på kan vi ju diskutera, men PPC-konceptet är ju inte dumt.
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Ja, orginal slutburk är i de flesta fall bäst effektmässigt.
Finns dom som tillverkar slutburkar som skryter om effektökningar.....
Sen så finns det ärligare tillverkare som medger att dom inte ger effekt utan bara ljud.

Men visst kan det psykiskt upplevas som om det ger nått, låter häftigare vid acc å så.
Och en del kör faktiskt skoter för upplevelsen, och inte enbart för den allra bästa 60fots tiden eller den högsta toppfarten.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hur dumt och ej trovärdigt detta än låter... Så har min vän med som nu kör utan slutburk låtit Tikka sätta dit PPC-konan på denna slutburk och det blev inte bättre.

Vad det beror på kan vi ju diskutera, men PPC-konceptet är ju inte dumt.

Okej.. En kille på pixbox hade bänkat med en typ speedtech eller liknande, den hade gett -11hk!! Med tikkas ppc burk hade han fått +4hk..

är väll olika från skoter till skoter