slutburk

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
om du inte har så lägg pengarna på ett v-kitt istället. Eller spara å köp en pipa/pipor.

Kan bara säga att min kompis har en Speedtech på sin F7 och den låter så fruktansvärt illa. Värsta jka har hört
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag mejlade annonsören och frågade ifall han köpt den ifrån Sundsvallstrakten, och det visste han inte om han hade gjort?!
Iaf, så ser man klart och tydligt på bilden att det är borstat med stålborste, svetsat och sedan målat runt konan - precis som jag fick göra med min burk. (förmodligen för att jag inte fick med rätt monteringsgrejor när jag köpte den begagnad, så det blev väl lite för stor påfrestning på konan, varpå det sprack runtom den)

MBRP-burkarna är iofs rätt dyra nya, men den där är def. inte värd 1800:- iaf.
Tror jag sålde min (den?) för 1200:- till Sundsvall.

Har en MBRP-burk på min nya maskin också och har inga invändningar. Inte alls högljudd, som ex. SpeedTechs (BORTEDITAT AV ADMIN)burkar med oerhört dåliga svetsar. Effektmässigt vet jag inte, men jag kör inte direkt standard F7-motor så det kanske bara gynnar mitt koncept med en burk som flödar lite mer än standard?
 
Senast redigerad av en moderator:

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
om du inte har så lägg pengarna på ett v-kitt istället. Eller spara å köp en pipa/pipor.

Kan bara säga att min kompis har en Speedtech på sin F7 och den låter så fruktansvärt illa. Värsta jka har hört
jag har redan v-kitt och pipa tkr jag är så förbannat dyrt, men man ksk sulle spara? men det är väl skillnad på mbrp och speedtech?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ganska stor. MBRP har ett dåvare ljud än Speedtech(iaf dom jag har hört). MBRP är dyrare än Speedtech. Du får en ny burk av speedtech för runt 2000kr.
 

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
31
njurunda
jo man kan visst få mer effekt om man köper rätt slutburk. orginal burken blir ju som en liten strypning dom satt där för att hålla kraven på hur högt maskinen får låta. men alla slutburkar ger inte effekt är olika från märke till märke men oftast blir skotern en aningen piggare med slutburk och rätt bestyckning till det.
 

merca

Välkänd medlem
10 nov 2008
188
0
6
Gällivare
undra vadför slutburk man ska ha till M8 för att få så dovt ljud som möjligt, nån som vet?
 
Last edited: