Är väl lite som "Cillit Bang" (eller vad det nu heter) reklamen på TV.
Dels så är det inte exakt samma förhållanden före och efter ett slutburksbyte. Räcker med att tempen ändras eller att motorn har lite annan temp så får du en variation.
Man kanske som nån tidigare sa monterar in andra fjädrar i RAVE för att 'kompensera' burken. Månne vad RAVE-fjädrarna gett utan burkbyte, kanske dubbelt så mycket men då får man ju inte sälja någon burk som i slutändan bara irriterar omgivningen ännu mer och den lilla frihet som skoterfolket har krymper ännu mer. Se bara vad som är på G i Gällivare.:evil:
Man har i bromsbänk bevisat att bara byta till tändstift ger upp till 3hk ökning.
Eller att montera EVAC på ECP-filterkitt på en RX ger ca 1hk, hur nu man kan påvisa det utan att yttre omständigheter gjorde det.:stupid:
Är en annan sak om det ger +5hk eller mer, då kan man nog anta att det har gett nån form av resultat.