Smart och billig kylning till proride chassit!

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
Hejsan! Till er som kör 155" eller längre så har jag den perfekta lösningen ifall eran skoter går varm! (som min gör nu när de är skare)

Kolla bilden! det är en ram som ja skruvar fast på tunneln som jag sedan fyller med snö, det sänker tempen från allt över 90 grader ner till 60-70 grader! Bar tänkt va? :eyebrows::eyebrows:





Den skruvas fast i tunneln, i samma rännor som tex dunkhållaren skruvas fast i! den väger ca 1 kg och är gjord i 0.5mm plåt, ska lacka svart. har även en i aluminium. Hör gärna av er om ni vill ha mina mått, eller om ni är sugna på att köpa en färdig av mig :) finns i luleå och den är billig :amuse:
 
Last edited:

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
de ser inte så bra ut, de är sant haha! Men den är jävulst praktisk och man använder den ba när man behöver ;) har inga bilder när den är monterad ännu tyvärr! De kommer kanske upp imorgon! :)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Har tagit en 20liters gammal tvättbalja och skurit ur botten i samma bredd som kylaren jag har på min ski-doo. Sen sätter jag fast den med spännband runt lin-Q fästena. Fungerar klockrent att dra vår lite lättare sladd i låg fart då. Har isrivare men dom gör absolut ingen nytta då jag kör så sakta att snön inte når upp till kylaren.
Stannar emellanåt och kastar boggien full med snö åt slidesen, aldrig haft nån doft eller upplevt dom klibbiga.
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Användes på Noliamässan i Piteå om jag inte missminner mig, så inget nytt direkt. Men säkert effektivt om du färdas i snigelfart med pulka eller liknande efter dig. Annars fungerar Polaris isrivare ypperligt, näst intill omöjligt att få skotern att gå varmare än 60-65°C vid normal körning. :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Kompisens pro rmk 800 -12 går varm för minsta lilla. Och då har han polaris isrivare, har även prövat med ety Pat vajjerrivare men inte ens med båda går det åka led längre än nån kilometer. Tycker detta var en smart idé :)
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Nån som backat med rivarna kanske? Kört på barmark? Nog för de lär va rätt bra tjäle, men jord kyler inte så värst. Rivarna går det ju köra i år och dag på blankis med!
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Har en trådback monterad på min tunnel då jag drar Nilapulkan -fult som stryk men funkar klockrent!
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
ja asså för mig hjälper inte isrivarna nånting allt! och ju snabbare jag kör desto snabbare kommer motorn upp i 100 grader :p detta är iaf min lösning, snuskigt bra (för mig!) och tänkte bara ge andra denna ide eftersom den hjälper mig såpass mycket :)
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Vem fan bryr sig om hur en tillfällig och smart lösning ser ut, det viktiga är väl att kunna åka?

Bra tips, men inget som fungerar hos garage- eller internetförare :)
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Vem fan bryr sig om hur en tillfällig och smart lösning ser ut, det viktiga är väl att kunna åka?

Bra tips, men inget som fungerar hos garage- eller internetförare :)

Kan vi inte få en gilla knapp alá Facebook !