Snälla hjälp mig.(polaris iq 600rr 2008)

17 jan 2016
26
0
1
Djurås
Som rubriken lyder. Har nämligen köpt min första skoter,har kört med den ca 4 mil sen idag när jag åkte började templampan lysa,skotern var varken varmare än vanligt eller något ovanligt högt tryck i slangar eller expqnsionskärl,låter som motorn går på en cylinder men det gör den inte,vad ska jag göra?hört folk som snackat om några givare?vad för givare?vart sitter dom/den?svårt att byta själv?
Tacksam för svar.

Mvh jimmy
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Vattentempgivaren som sitter på toppen..

När den gav upp på min gamla 600rr -09 så den varnade för varmgång så gick skotern som en påse skit. Så där har du garanterat felet på din =)
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Min inklusive 2 andra som jag gav info åt. Så hade kabelbrott från tempgivare till cdi box. Du kan vara nr 4 ? Så ifall givarbyte inte lyckas så får du ta bort förgasare, så du får lite arbetsrum till cdi box :)
 
17 jan 2016
26
0
1
Djurås
okej, som jag skrev ovanför, rucklade på kabeln intill skruvstycket man skruvar in i toppen och då slocknade lampan omedelbart, så det bör (hoppas) att det är det som är felet:p
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Garanterat det som är felet. Jag fick samma fel på min sista turen förra året. Det var ena kabeln till tempgivaren som hade gett upp. Drog ny och problemet försvann.