snö genom åren

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

tjenare
jag fattar inte riktigt varför alla klagar på vart årets snö är, jag vet inte ifall man brukar kunna köra skoter redan nu i vanliga fall men det kan man nu.
och om man kollar på framsidan av skoterleden så ser man stort och tydligt "Rekordtidig säsongstart"
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Vet inte din ålder men på 80talet var man ute och körde upp skoterspår i mitten på november och isarna lade sej i oktober och det får man inte uppleva numera och kommer säkert inte få göra något mer som det värkar nu så från mitten av 80 så har det bara blivit skitvintrar förutom 93 då vi fick 116cm på ett par dyngn enligt Midlanda flygplats.
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
ja jag minns ju för 15 år sen så kunde man lungt köra skoter eller vad man ville på älven som är ström här utanför... Nu är det ingen som vågar sig på den.
Då hade vi vid den här tiden ~50-70cm snö.

Om yttligare 15 år kanske det börjar snöa lite i slutet av december och har 5-7cm i mars som försvinner i april.

Om 40 år... då har vi inge snö längre och polerna håller på smälta sakta men säkert.

100 år.. då är ganska mycket översvämmat.

Eller nåt :)
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
strimbo skrev:
ja jag minns ju för 15 år sen så kunde man lungt köra skoter eller vad man ville på älven som är ström här utanför... Nu är det ingen som vågar sig på den.
Då hade vi vid den här tiden ~50-70cm snö.

Om yttligare 15 år kanske det börjar snöa lite i slutet av december och har 5-7cm i mars som försvinner i april.

Om 40 år... då har vi inge snö längre och polerna håller på smälta sakta men säkert.

100 år.. då är ganska mycket översvämmat.

Eller nåt :)
Var bor du.