Snö i Åre?

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Tänkte kolla hur mycket snö det är igentligen i Åre, Duved, Ortsjö, Edåsdalen?
Var inne på snörapporten och dör var det nästan 10 cm mindre i dag än i går?
Det är så att man tänkte åka upp nu till veckan, så det skulle vara bra om man vet att man kan åka eller inte?

E

Ej medlem/Inloggad

Den har jag varit inne på plus den uppe på Olympia. Men är det ingen som bor där uppe som kan berätta om det går att åka på leder mm? Skulle vara snällt om någon kan svara? Annars kanske man åker upp med släp och allt med det går inte att köra...

Dabbe

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
46
Åre/Gävle
medlem.spray.se
Ej medlem/Inloggad skrev:
Den har jag varit inne på plus den uppe på Olympia. Men är det ingen som bor där uppe som kan berätta om det går att åka på leder mm? Skulle vara snällt om någon kan svara? Annars kanske man åker upp med släp och allt med det går inte att köra...

www.freeride.nu finns ett forum med en egen del för Åre, säkert är det nån skidåkare där som kan svara på hur mycket snö det finns! Annars kan jag rekommendera att ringa turistbyrån på 0647-17720 http://www.areturistbyra.com/

E

Ej medlem/Inloggad

Okej, var och kollade lite på nätet. Men hittade ingen som kunde svara på den frågan. Så nu känner man sig nästan lite desperat.... Ska åka upp dit nu i helgen, och det skulle inte vara så kul om man kommer upp dit och det inte finns någon snö att köra på... Så det är alltså ingen på detta forum som bor i närheten av Åre, Duved eller Ottsjö? Eller som vet om något?

Tacksam för snabba svar....