snö i malå

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Tjena!

Tänkte höra om det finns nån här på forumet som är från/brukar vara i Malå?

Har det kommit nån snö där än?
Funderar på att fara upp dit till husvagn på höstlovet.
Nån som har någon aning om det möjligtvis skulle kunna vara körbart där då?

Hare bra :)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
var uppe vid novemberlovet ca 5 mil utanför, och då gick de göra på alla isar så länge man var på spåret och de var ca 30 cm puder annars men de beror ju också på när vintern börjar kan ju börja senare
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
vi har haft ett snöfall, hyffsat långt. det har inte varit säskilt kallt. men det tar sig, kan kanske vara körbart om vi har tur men men. jag kan skriva lite då och då hur det ser ut. snön kanske har lagt sig då men isarna vet jag inte.
 

Aquafresh

Aktiv medlem
6 apr 2008
78
0
6
var uppe vid novemberlovet ca 5 mil utanför, och då gick de göra på alla isar så länge man var på spåret och de var ca 30 cm puder annars men de beror ju också på när vintern börjar kan ju börja senare
Va? Körde ni på isarna i slutet på oktober/början på november?
Måste ju ha kännts helt sjukt osäkert
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
frågan är ju om man vågar köra på isarna ;) huvudsaken man får leka av sig litegrann ;)

Kan ju trots allt hända mycket på 3 veckor :)
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Novemberlovet är väl v.43 i år ?
Då bör man absolut inte vara på nån is..

November är lite väl tidigt i vilket fall som helst, i västerbotten iaf
 

Baloony

Medlem
9 apr 2008
36
0
1
Tror inte att det går att köra här v.43 ärligt talat. Visst, ett snöfall hade vi, men det låg inte länge. Nej, det är änn ett tag kvar efter v.43 tills det går att köra här i malå.
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
v.44 är det i år ;)

har det bara kommit tillräckligt för att kunna köra så är jag nöjd, har ändå ny matta och skidor liggandes :p
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Tror inte att det går att köra här v.43 ärligt talat. Visst, ett snöfall hade vi, men det låg inte länge. Nej, det är änn ett tag kvar efter v.43 tills det går att köra här i malå.
joo, de har inte varit särskilt kallt, men man kan ju hoppas. men november/december lär de va snö