Svartnäs förra veckan hade -2 grader och diverse snöhögar kvar när jag var förbi, närliggande byar hade ett par plusgrader. Inget mer snö än så runt skoterparkeringen/ryssjön iaf.Är det någon som har koll på hur snön ligger i svartnäs, ska ju vara ett sånt där lokalt snöhål?
Såg att det spås 1,5-2dm under veckan...
Skulle gissa på 4 dm på sin höjd. Tror de är bättre att fara mot Kronogård, jag åker då dit istället. Jag jobbar i Gällivare så är här nu, har dock inte mätt eller så men cirkus 4dm som sagt. Visst är de kanske körbart men inte mer än såNågon som vet hur det ser ut med snö i Gällivare nu ? Tänkte ev fara upp i helgen över dan om det finns något körbart..
Här har det slagit om till minusgrader (7 mil från Örnsköldsvik, inåt landet)
Alla vädersidor visar att det kommer bli runt -15 framöver, skönt!
Ingen snö i sikte men det kommer snart, vintern är här! :>
som du säger max 4 tror snarare kring 3dm.Skulle gissa på 4 dm på sin höjd. Tror de är bättre att fara mot Kronogård, jag åker då dit istället. Jag jobbar i Gällivare så är här nu, har dock inte mätt eller så men cirkus 4dm som sagt. Visst är de kanske körbart men inte mer än så
Jag är lika less som du på YR, just nu ändrar de sina prognoser radikalt på bara några timmar.Alltså, nu blir ja så satans less.
Både Smhi och yr hade utlovat mellan 15-20cm snö runt fre-lördag. Det stod så imorse när jag kollade.
Nu när jag kom hem från jobbet har dom ändrat till ingen snö alls?
+ att på måndag skulle de bli -22 , nu ändrat till -14 .
SUCK! går verkligen inte att lita på någon sida alls.