Gävle behöver du inte komma till, de kom runt 1,5-2dm förra veckan. Men de töar för fullt nu så snart är vi vell nere på noll igen.någon som vet vad som är närmast att åka till från Stockholm för att få lite snö?, behöver inte va nå massor för det förstår jag att det inte är än, men iaf så man kan prova skotern en dag ordentligt så att man vet att allt lirar och för att dämpa suget lite innan man beger sig högre upp har hört rykten att det kommit en bra sudd i Gävle?
Typ Bodbyn?Håller med, bor 2,5 mil upp/innåt från umeå, typ 5-10cm här.. Man längtar ihjäl sig
Du ska nog inte ha allt för höga förhoppningar trotts de senaste veckornas kräksnöande i kombination med storm. För idag så lovas det många plusgrader och uppåt 30-40mm regn i gränsen vilket kommer att totaldöda föret.Ska till gränsen igen nu till helgen så då blir det en Live uppdatering med exakt snödjup!
Är också kirunabo och vaknade upp till detta skitväder.... var också påväg till gränsen nu til helgen, men det ser mörkt ut nu....Du ska nog inte ha allt för höga förhoppningar trotts de senaste veckornas kräksnöande i kombination med storm. För idag så lovas det många plusgrader och uppåt 30-40mm regn i gränsen vilket kommer att totaldöda föret.
I Kiruna är det nu på morgonen plus 7 grader och snön har sjunkit ihop från dryga 30-40cm till 10-15cm.
Kolla yr.no
Pessimist är nog det sista man är!!!!! Åker mer än gärna 55 mil enkel väg för lite snö!Men va fan, pessimist konsulter hela högen!! Haha jag hade åsså soc i morse! Men lever med övertygelsen att tar jag mej bara fram till kårsa glaciären så nog fan ska jag hitta puder! Kan omöjligt vis regna på 1200möh.. Snarare tokdump..