Finns en tråd om Kräckel !Någon som vet hur snödjupet ser ut runt kräckel eller älvdalen?
Finns en tråd om Kräckel !Någon som vet hur snödjupet ser ut runt kräckel eller älvdalen?
Var där förra helgen och knappt snöat nåt sen dess. Då var det knappt åkbart. Fick rapport idag från stugan att det är ca 40cm och stenhårt efter tövädret, bra för resten av säsongen men kass just nu. Ska ev snöa ca 20cm närmsta dygnet och kommer det sen lite till så kommer det nog vara skapligt åkbart iaf om än inte riktigt bra.Hur ser snöläget ut i Messlingen nu? är det värt att åka dit i mellandagarna?
Tack för svaret! Får hoppas på en del snö där då´de närmsta dagarna =)Var där förra helgen och knappt snöat nåt sen dess. Då var det knappt åkbart. Fick rapport idag från stugan att det är ca 40cm och stenhårt efter tövädret, bra för resten av säsongen men kass just nu. Ska ev snöa ca 20cm närmsta dygnet och kommer det sen lite till så kommer det nog vara skapligt åkbart iaf om än inte riktigt bra.
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Vi tog leden söderut, tills man kommer till en korsning med massa skyltar på en stolpe. Va och brakade runt där i skogen, jag kom typ en mil sen gick sekundärvariatorn sönder... Men polarna fortsatte att köra. Dom for mot tärna. Men även västerut och letade snö men det var ingen höjdare sa dom.Vart i Hemavan var du å körde? Hittade då ställen med betydligt mycket mer snö än så.
Okej, Vi var bara och körde på jofjället och där kunde man hitta bra med snö surt med variatorn!Vi tog leden söderut, tills man kommer till en korsning med massa skyltar på en stolpe. Va och brakade runt där i skogen, jag kom typ en mil sen gick sekundärvariatorn sönder... Men polarna fortsatte att köra. Dom for mot tärna. Men även västerut och letade snö men det var ingen höjdare sa dom.
Jag fick just en rapport. Särvfjället (Orren) ca 20 cm, Hede 10 cm och Råndalen ner mot Loftsdalen till ca 30 cmVemdalsskalet hur är lederna nu, går det att köra till Orren?
Tack!Jag fick just en rapport. Särvfjället (Orren) ca 20 cm, Hede 10 cm och Råndalen ner mot Loftsdalen till ca 30 cm
Inte mycket mer än att det precis är åkbart som det verkar, halva skidbacken öppnade idagNågon som vet hur det är i Borgafjäll?
Okej ska nämligen dit den 27e kanske kan fråga igen efter jul ? skulle ju komma lite snö enligt smhi innan dessInte mycket mer än att det precis är åkbart som det verkar, halva skidbacken öppnade idag
Åker också upp den 27:e.Okej ska nämligen dit den 27e kanske kan fråga igen efter jul ? skulle ju komma lite snö enligt smhi innan dess
Okej men hur många cm tror du det är nu ?Åker också upp den 27:e.
Enligt smhi ska den komma 20cm till fram till den 27:e så det borde gå att åka hyfsat bra.
Lita ej på isarna!