Mågen visade mig bilder där hans kompisar åkte i Sälen. Exakt var framgick tyvärr inte. Bilderna tagna 20 dec.Hur ser det ut i sälen just nu? Tips på var man kan lasta av?
Tips: Ring någon skoteruthyrare, de bör ha bra koll på snöläget.
Mågen visade mig bilder där hans kompisar åkte i Sälen. Exakt var framgick tyvärr inte. Bilderna tagna 20 dec.Hur ser det ut i sälen just nu? Tips på var man kan lasta av?
Gördalen är fullt åkbart cirka 60-80cmnån som har varit i gördalen är det åkbart
Nice då får de bli åkning i mellandagarna där. Slår de igenom nått ?Är uppe vid kräckelbäcken just nu.
30-50cm och fullt körbart, inget drömföre men inga problem att köra av sig det värsta suget
Tvivlar på att det finns något åkbart ställe söder om Sälen. Besökte Sälen idag och lederna va mycket fina på fjället. Men snön minskar drastiskt i takt med höjdmeter du förlorar. Sikta på Sälen om du kan, det är iaf mitt tips.Tror ni att det finns nåt ställe söder om Sälen som är åkbart? Det finns ett stort berg mellan Malung och Stöllet, kommer inte ihåg vad det heter men det brukar vara mycket snö där. Nån som vet hur det ser ut nu?
De låter som ett glädjemått =) Prata med en där uppe idag han sa det var kring halvmetern, måste varit mätt 90 cm med en glädje måttstockJapp!
Låter ungefär som igår när några stjärnor körde skoter mitt i Bergsbyn efter gator & vägar vid 00:00 tiden mitt på natten, natten mot julafton.Västerbottenskusten har fått en del snö. Skelleftehamn har typ 3 dm. Ingen botten under snön och öppet hav (ingen is) så det går egentligen inte att köra. Men har jag hört några som dånat omkring idag (nötter med skrikburk mitt i samhället). Grannen blev tvärarg och ringde snuten då de spunnit sönder gräset på någon parkmark… verkar vara liknande stil 13 mil söderut i Obbola: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/storande-skotrar-i-holmsund
De låter som ett glädjemått =) Prata med en där uppe idag han sa det var kring halvmetern, måste varit mätt 90 cm med en glädje måttstock
Det senaste dygnet har det kommit ca 50cm nysnö hos oss, så nu har vi 90cm snö på mätpinnen och mer finns det på sina ställen!
Detta är tagit från Grönfjälls fritidsbys fb sida..
Har sett bilder och film därifrån också, är bra med snö där nu..