Nja skidanläggningen dudndret, nån km utanför stan har tydligen 55cm. Jag bor ganska centralt i gällivare och mätte 39cm häromdan. Så runt 45 cm nu efter dagens snöfall.Är det verkligen 55cm i gällivare nu!??
Nja skidanläggningen dudndret, nån km utanför stan har tydligen 55cm. Jag bor ganska centralt i gällivare och mätte 39cm häromdan. Så runt 45 cm nu efter dagens snöfall.Är det verkligen 55cm i gällivare nu!??
Så länge du inte förstör marken under snön får du köra.Hur många cm snö ska det vara på marken föratt det ska vara lagligt att köra skoter ? är det 30cm?
Det är du som förare som ska bevisa att du inte skadar underlaget (marken).Hur många cm snö ska det vara på marken föratt det ska vara lagligt att köra skoter ? är det 30cm?
Har varit i Storlien i dag och jag mätte inte men +40 är det alla gånger. Såg en del skoterspåringen som bor runt Storlien?.. 37cm enligt smhi. Nästan så det är värt att åka dit bara för att testa nysläden
Det är det alltså? Då blir det att åka dit på söndag =)Har varit i Storlien i dag och jag mätte inte men +40 är det alla gånger. Såg en del skoterspår
Just nu finns det inte mycket att köra på här tror inte heller lederna omkring gällivare pistas före januari-februari om de pistas alls. Dundret har inte mycket annat än skidspår och pister för så kallad utförsåkningDundret då ? e det uppkörda leder och sånt ? ska ju tydligen vara 60+ i snödjup där nu.
Förra vinter blev det 146 mil totalt. Va ju såpass gott om snö. Nu ör det runt 10 cm här men det faller lite småflingor här och där, har gjort hela eftermiddagen. Får se om det kommer nå mer nu, ser ut att blikallt dock och de är bra för isarna=)Lindhaga hur många mil blev det i vintern som va och är du nöjd med MPn, hoppas det kommer mer
i sundsvalltrakten men det ser ut att bli regn.
146 mil då låg du i bra, vart körde du mest hemmavid lr.Förra vinter blev det 146 mil totalt. Va ju såpass gott om snö. Nu ör det runt 10 cm här men det faller lite småflingor här och där, har gjort hela eftermiddagen. Får se om det kommer nå mer nu, ser ut att blikallt dock och de är bra för isarna=)