W
Wettainen
Du menar väl 0,005mm?Snöade precis i Luleå. Kom typ 0.5mm så täcker inte ens överallt...
-0,8 och halt så inihelvete på vägarna.. Sett många bilar i diket idag mellan Gammelstad och Luleå.
Du menar väl 0,005mm?Snöade precis i Luleå. Kom typ 0.5mm så täcker inte ens överallt...
2 dm? Skulle inte tro det, jag bor i Skottsund 4 km från Njurunda och jag har 6 cm snö just nu! Såfall väldigt lokalt!SNÖ!! Vaknade i morse av ca 1dm snö på backen, nu har vi nästan 2dm, så jag var ju tvungen att ta skotern på en första tur!!
Ska väl lägga till att jag bor i Njurunda, ca 3 mil söder om Sundsvall.
Jo, nästan 2dm som jag skrev, har inte mätt själv, men det är bra mycket mer än 6 centimeter här. Runt Norrbjörken.2 dm? Skulle inte tro det, jag bor i Skottsund 4 km från Njurunda och jag har 6 cm snö just nu! Såfall väldigt lokalt!
Aldrig 2dm i njurunda, 1dm på sin höjdSNÖ!! Vaknade i morse av ca 1dm snö på backen, nu har vi nästan 2dm, så jag var ju tvungen att ta skotern på en första tur!!
Ska väl lägga till att jag bor i Njurunda, ca 3 mil söder om Sundsvall.
Du vet att det är skillnad på decimeter och centimeter. ta fram en tumstock och mät skall du se att det inte är mer än kanske 10=).Jo, nästan 2dm som jag skrev, har inte mätt själv, men det är bra mycket mer än 6 centimeter här. Runt Norrbjörken.
2decimeter är 14 centimeter mer än 6 centimeter, och eftersom jag sa nästan(eftersom jag inte mätt) så kan det kanske vara 15-16. Så ja, jag vet vad skillnaden mellan decimeter och centimeter är.Du vet att det är skillnad på decimeter och centimeter. ta fram en tumstock och mät skall du se att det inte är mer än kanske 10=).