Snödjup runt Dalarna

engel

Aktiv medlem
16 aug 2010
64
0
6
djurås
Är det nån som vet om det finns nå snö runt Dalarna?
jag fick höra igår att det var ca 50cm både i Gördalen/Svartnäs och det ska ju komma mer i veckan.

Är det nån som har några mer tips på vart man ev kan åka på juldagen....
 

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
Han ringde nyss och sa att han stod men snö upp till knäna så det är bara att åka det :D .. en annan ligger bakfull i sthlm och lyssnar på regnet, vart inte nå avundsjuk när han ringde!!
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
ja å 2 kompis var i nasfjället å körde det var fullt körbart sedan så åkte vi mot sälenfjällen tandådalen å hundfjället där var det ännu mera snö skulle nog tippa på en 50-65 cm blev tillockmed fastkörnig för killarna med rotax :p
en liten bild å :)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Hur ser det ut vid Svärdsjö och Svartnäs då?
Min skoter står klar och lastad på släpet och både den och jag vill röra på oss lite.
Här där jag bor är det fortfarande grönt gräs och plusgrader.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
på min gräsmatta hade jag men nu snöar det igen ja har ju mätt med tumstock
och när klippte du den sist då? Du måste räkna bort gräsets längd då det bara blir luft där och ingen snö.

Ingen som varit upp mot Gyllbergen och Idkeberget och kollat.........?
 

Braggerman

Välkänd medlem
17 okt 2010
118
0
6
www.motosnow.se
Fan det här går ju bara inte, vilka är det i Borlänge som vill dra iväg juldagen eller annandag jul för lite åkning. förslag mottages. Är ju lite dött i Borlänge skoterforumet så jag slänger väl in förfrågan här istället.

Medväga har just nu 4 effektiva cm
 

engel

Aktiv medlem
16 aug 2010
64
0
6
djurås
Vi är 2 st från djurås,+ 1 från rättvik som antagligen åker till kräckel, eller gördalen under juldagen... du är välkommen att följa med om du vill, ju fler vi är desto roligare :)