Snömängd Sollefteå?

  • Trådskapare Deleted member 9532
  • Startdatum
D

Deleted member 9532

Tänkte kolla om någon har koll på hur mycket snö det är runt Sollefteåtrakten?
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
I Sollefteå över nyår var det 1dm högst.
Sen om det snöat 2dm sen dess vet jag inte, men jag betvivlar det då brorsan snackat om regn å plusgrader vissa dagar.

MvH Henke
 

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
39
Östersund
ja åkte igenom där idag, var väll kanske inte så mycke runt samhället, men klart körbart. Men på vägen mot övik (väg 335) vid Gålsjöskogen och några mil bortöver jäklar vad snö de var där. mycke puder åkning säger jag bara.
 
Last edited:
D

Deleted member 9532

Jag var också där över nyår. Det var extrem skare, men det kom 4cm nysnö som gjorde att skotern fick kylning. Ren och skär tur. Ska kanske upp nästa helg.:rolleyes:
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Vi fick 15cm inatt så nu äre ganska hyffsat. Va ut å mätte snödjupet en bit utanför sollefteå å där vare 50cm, så tar man sej bara ut en bit så finns de snö.
 
D

Deleted member 9532

Vi fick 15cm inatt så nu äre ganska hyffsat. Va ut å mätte snödjupet en bit utanför sollefteå å där vare 50cm, så tar man sej bara ut en bit så finns de snö.
Åhh lyckliga nyheter:rolleyes: det finns en gud iallafall:D Tack för de goda nyheterna:laugh:
 
D

Deleted member 9532

Någon som har en uppdatering hur det ser ut i snömängden nu då? =)
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
Någon som har en uppdatering hur det ser ut i snömängden nu då? =)
Förra helgen var jag uppe å körde, mycket snö på höjderna, riktigt mycket faktiskt.
Lederna var bitvis för bra.. rena rama landsvägarna.. men skogslederna är knöliga å fina på många håll.

Vi åkte från Forsmo till Skorped för att glo på utsikten från nåt vindskydd, sen åkte vi hem igen efter hjälp av ortsbefolkningen att hämta bensin.. macken var ju nedlagd till småtankarnas förtret..

MvH Henke
 

kenka

Medlem
6 feb 2008
24
0
1
Sollefteå
Och nu är det, minus 5 grader, tinat lite igår men ser bra ut i skogarna kan jag tänka mig. Ska ut i helgen och mäta snödjup i skogarna.
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
uppe vid hallstaberget så ligger snö djupet på nästan en meter om det regnar nere i stan så snöar det uppe där och har också kommit ca 2 dm till där uppe var och åkte där förra helgen och blir väl en tur till i helgen ska kolla spåret ner mot bollstabruk / kramfors om det går att åka den leden nu eller om det är för lite snö ner mot bollstabruk /kramfors hls wildcat 1000triple 92
 
D

Deleted member 9532

När jag flög från Kramfors i Söndags fanns där i stort sett 2-3cm snö. Men efter ledningsgatorna som går till Resele och andra ställen på Solsia körde jag fast med skotern och när jag hoppade av skotern hade jag snö till midjan, och jag kände inte marken under! Man fick åla sig som en säl för att ta sig fram över snön:D Det tog att tag att få loss den:p
 
D

Deleted member 9532

Någon som har en uppdatering på hur det ser ut på snöfronten??? :D:D:D:D
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Har varit varmt nu någon dag. Tänkte åka en sväng i helgen, kan rapportera då.
 
D

Deleted member 9532

Har varit varmt nu någon dag. Tänkte åka en sväng i helgen, kan rapportera då.
Jag blir helt sjuk!

Sitter nere i regniga Sthlm och dagdrömmer hela tiden om den nya skotern där uppe. Den har ju bara hunnit 10Mil... Är det någon som vet hur det är däruppe?
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Blev ingen åkning för mej. Vi fick en deci igår så än finns de snö, å minusgrader är de.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Har varit kalas väder här uppe i kramfors dom senaste 4 dagarna + att vi fick 2-3dm snö här också så jag har kring halvmetern på gården nu och nästan 1 meter uppe på bergen :D Kom som beställt till sportlovet har varit ute och kört varje dag nu, länge sen det var så här mcyket snö hos oss. Skulle visst kanske komma mer nästa helg också vem vet :D ?