Snöskoterområden närmast Stockholm

T3G_Racing

Medlem
1 dec 2023
6
0
1
40
stockholm
Hallå!
Kör mycket snöskoter i området kring Sälen men är egentligen bosatt i Stockholm. Nu står skotern hemma i garaget och väntar på nästa tur till Sälen över sportlovet men funderar på om man kan göra en eller ett par helgutflykter till något mer närbeläget område under tiden fram tills dess. Så därav min fråga, vart hittar man bra områden att köra snöskoter i, så nära Stockholm som möjligt? Verkar ju finnas leder uppåt Gävle men vet inte hur naturen ser ut kring Gävle och Sandviken, vore ju trevligt om man fick möjlighet att åka en del utanför lederna.

Någon som har tips på vart man kan bege sig för att få lite trevlig åkning?

Trevlig helg!❄🛷
/Micke
 

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
234
51
28
Karlstad
När jag bodde i Stockholm (söderort) så skotrades det rätt mycket på södertörn. I trakterna söder om Vårsta, Jordbro, Huddinge och ner mot Nynäshamn
 

T3G_Racing

Medlem
1 dec 2023
6
0
1
40
stockholm
När jag bodde i Stockholm (söderort) så skotrades det rätt mycket på södertörn. I trakterna söder om Vårsta, Jordbro, Huddinge och ner mot Nynäshamn
Jaha, så nära Stockholm, det hade jag inte räknat med.
Hur hittar man till de lederna, har inte lyckats hitta dem när jag sökt runt lite på nätet?
 

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
234
51
28
Karlstad
Jaha, så nära Stockholm, det hade jag inte räknat med.
Hur hittar man till de lederna, har inte lyckats hitta dem när jag sökt runt lite på nätet?
Några leder finns nog inte alls. Har sett folk köra mycket på sjöar och i kanter av stora åkrar och ängar.
Egentligen får man ju inte köra på skogs/traktorvägar utan lov men tror ingen i Stockholm bryr sig över några skoterspår på en översnöad väg