Snabb info! ski doo mxz rev 440 2004

Kanderss0n

Medlem
15 feb 2015
18
0
1
Härnösand
Tjena alla gasglada!

Ska iväg och kika på en 440 -04 ikväll, gått 500mil kolvar bytt för 100mil sedan.. Nått man bör kika på extra mycke?

Tacksam för svar:)
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Tjena! Inte för att va negativ men du vet vad du åker och kollar på va? För jag skulle inte rekommendera en rev 440 till någon om man verkligen inte gillar att meka! Att kolvar är byta för 100 mil sen bör du kolla kvitto på och fråga om de gamla kolvarna finns kvar! Kolla om de finns nå sprickor i chassiet och om den gått på bana eller liknande!
 

Kanderss0n

Medlem
15 feb 2015
18
0
1
Härnösand
Tjena! Inte för att va negativ men du vet vad du åker och kollar på va? För jag skulle inte rekommendera en rev 440 till någon om man verkligen inte gillar att meka! Att kolvar är byta för 100 mil sen bör du kolla kvitto på och fråga om de gamla kolvarna finns kvar! Kolla om de finns nå sprickor i chassiet och om den gått på bana eller liknande!
Jo precis vet att de är mycke snack om skruva med dom! Tanken va att åka vintern ut med den motorn och sedan sälja den och stoppa i en 600 istället så borde inte va några större bekymmer?.. Har inte en jättehård körstil heller.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
100 mil då är de ju dags att byta kolvar igen. Iaf på en 440 som är använd som den är tänkt.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Man behöver ju inte dra alla maskiner över en kant bara för att dom är "race" modeller anser jag. Av egen erfarenhet så får väl de flesta skotrar jobba rätt bra. Ser den fräsch ut så varför inte, ska du ändå stoppa i ny motor redan nästa säsong osv så är det ju bara köra på. Men hade jag varit dig så hade jag ändå köpt en 600 direkt istället för att joxa?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Man behöver ju inte dra alla maskiner över en kant bara för att dom är "race" modeller anser jag. Av egen erfarenhet så får väl de flesta skotrar jobba rätt bra. Ser den fräsch ut så varför inte, ska du ändå stoppa i ny motor redan nästa säsong osv så är det ju bara köra på. Men hade jag varit dig så hade jag ändå köpt en 600 direkt istället för att joxa?
Tänker så jag också. Har själv inte ägt någon 440 men är det inte betydligt högre försäkringspremier på en sådan jämfört med en 600? Försäkringsbolagen brukar ju vara väldigt snabba att dra iväg med premier så snart det bara står ett ett "R" i modellnamnet, är en crossreplika, avsedd för tävling, etc.

Är det på det viset så då måste du ju typa om maskinen när 600 an åker i, annars står du ju och betalar hög "racingpremie" i onödan.