Hej!
Fattar mig långt.
Jag har en Wildcat 700 EFI -93
Den har gått bra, men går inte bra längre. För 2 år sedan så renoverade jag den lite, bytte kolvar osv. Anledningen var dålig kompression, Ca 6kg / 8kg kall.
Renoverade och hade 9kg kall på båda. Då gick den bra. Men efter ett tag började den lägga av. Som att man tryckte på killswitchen.
Gick väldigt bra på tomgång, så fort man varva den så dog den. Var 15e gång så kunde man få den att gå lite längre för att sedan dö igen.
Nu går den igång, tänder lite sen dör den innan man hinner gasa. Var 7e gång hinner man gasa den å hålla lite varv i 1 minut innan den dör igen.
Detta plågar mig, vet inte vad jag ska göra!
Bytte dyna ink tank och hade i ny bensin, och vips jag kunde köra 50 meter innan det hände igen. AHA! Soppa relaterat tänkte jag och kolla filter noga och såg då att båda bensinfiltrerna hade hål i sig.
Bytte bensinpump och filter, tändspole, voltregulator, nytt batteri. Kopplat förbi dödmansgreppet, kopplat förbi TSS och killswitch.
Fortfarande samma, rycker igång den och den startar till för att sedan dö igen.
Den skjuter även avgassmällar, ordentliga.
Nu har man kommit till stadiet att det inte är lönt att ge upp, för mycket nerlagt
Men tålamodet tryter och jag har slut på ideer.
Någon vänlig själ med kunskap?
Tack på förhand! MVH / Andreas
Fattar mig långt.
Jag har en Wildcat 700 EFI -93
Den har gått bra, men går inte bra längre. För 2 år sedan så renoverade jag den lite, bytte kolvar osv. Anledningen var dålig kompression, Ca 6kg / 8kg kall.
Renoverade och hade 9kg kall på båda. Då gick den bra. Men efter ett tag började den lägga av. Som att man tryckte på killswitchen.
Gick väldigt bra på tomgång, så fort man varva den så dog den. Var 15e gång så kunde man få den att gå lite längre för att sedan dö igen.
Nu går den igång, tänder lite sen dör den innan man hinner gasa. Var 7e gång hinner man gasa den å hålla lite varv i 1 minut innan den dör igen.
Detta plågar mig, vet inte vad jag ska göra!
Bytte dyna ink tank och hade i ny bensin, och vips jag kunde köra 50 meter innan det hände igen. AHA! Soppa relaterat tänkte jag och kolla filter noga och såg då att båda bensinfiltrerna hade hål i sig.
Bytte bensinpump och filter, tändspole, voltregulator, nytt batteri. Kopplat förbi dödmansgreppet, kopplat förbi TSS och killswitch.
Fortfarande samma, rycker igång den och den startar till för att sedan dö igen.
Den skjuter även avgassmällar, ordentliga.
Nu har man kommit till stadiet att det inte är lönt att ge upp, för mycket nerlagt
Men tålamodet tryter och jag har slut på ideer.
Någon vänlig själ med kunskap?
Tack på förhand! MVH / Andreas