Jag är också jävligt sugen. Hade ju vart otroligt underbart om nån ny tillverkare kunde smälla både BRP, carlisle och dom andra drakarna på fingrarna.. fan klart det blir köp.
Har redan ett bromsskydd från Snell och det är av bra kvalitet men det går ju inte att jämföra en aluminiumklump med en rem.
De står att den är utprovad i remtillverkaren Dayco's testanläggning? Då är de ingen ny rem bara ännu en vers av Dayco. Men de spelar ju ingen roll för den är billig och kan va bra.
Lär ju inte vara något annat än en sledstore-brandad Dayco XTX rem så det är bara läsa på hur dom remmarna har fungerat.
Har tyvärr inte fått möjligheten att testa en sådan än, skulle dock va kul å prova för att se hur dom står sig mot ultimax xs som jag tycker ha fungerat bra de senaste åren.
Jag testkörde och jämförde Dayco och ultimax xs i våras. Ultimax hade mer grepp och höll backen utan att slira, Dayco va mer lik original remmen fast snäppet bättre grepp fick lägga på ett gram för att inte övervarva(jämfört med ultimax) samt att den jollrade lite på backen innan jag viktade om. Däremot växlade dayco remmen snabbare, både backshift och upshift. Fördelen med att kunna ta av ett gram med ultimax väger nog lika mycke som det man vinner i växling, ja körde delrin brickor på sekundärfjäder vid testerna. Så till frågan, åker ja dayco eller ultimax i år...ja vet faktiskt inte men origina l rem blir de inte
Smällde min snellrem under rem-inkörningen på sidewindern.. beställde den från sledstore, hoppas dom skickade fel rem annars var det katastrof då jag hann åka ca 3 mil led i lugnt och sakta tempo innan den fransade sig och ”kuggarna” på utsidan släppte.. riktigt dåligt..
Du ser nummret på remmen xtx ..... , kolla det mot Dayco, så ser du om du fått rätt.
Köpte också en reserv rem , som enlig SledS. skulle passa min skoter, bytte den då jag såg att numret inte stämde.