Sno Pro-440 ( 2004 ) Köpråd & Allmän info... ?

Sjölund

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
:) Hej !

Funderar starkt på att köpa en Sno Pro-440 ( 2004 ).
Är det något att ha ?
Starka & svaga punkter ?
Vad bör man titta extra noga på när jag far och kollar på den ?

:confused:


.
 
Senast redigerad av en moderator:

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Tjena!
Har en Sno Pro 440 -04 själv, kan säga jag är mycke nöjd med prestandan i den, väldigt rapp. Jag som åker nästan bara led och busåker är skotern perfekt för, den är ju snabb och lätt så de är toppen. Går att köra väldigt fort med den efter smala gropiga leder. Tar nog det mesta skulle jag tro. Fjädringen och chassit är toppen, den ordagrant äter guppen :D Du kan ju kolla hur chassit ser ut, så de är rakt och fint, runt fotstöden m.m Ta dig en överblick över hela skotern, ser den bra omhänder tagen ut så blir de säkert en bra affär. Det som jag tycker är negativt är väl den "lilla" tanken, rymmer endast 19 L. De problemet har jag löst genom att spänna på en 10 L dunk bak på chassit. Men skotern drar inte jätte mycke soppa, men en hel del om man ligger på och kör hårt. Sen kan de vara lite knepigt att komma åt tändstiften, pipan sitter så de kan vara lite bökigt, men går om man vill. Sen har ju inte 440 -04 några som helst mätare, alltså hastighetsmätare eller varvräknare :/ Men (tror) den har en dator som läser av om motorn blir överhettad, då stryper den sig själv. Men de är bara nåt jag hört! Men vem har tid att glo på mätarna ;) Jag är iaf mycke nöjd med min maskin, hoppas du också blir det om de blir en affär :)

Mvh Fredrik
 

Sjölund

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
tack så mycket för ditt svar. men det blev ingen affär men den var väldigt fin men det var för dyrförsäkring. (Bah)