Sno sport 125

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
Behöver synpunkter, bra, dåliga, erfarenheter m.m.
Förstår att de inte är världens värsta skoter naturligtvis men är ändå lockad av att den ser ut som ngt ur en Sci-fi-rulle.

Planen är att modda så man får dit en modern 307-boggie, drivhjul, skidor och dämpare så de tål att köras med (skotern är till mig själv). Sen byta motor till ngt i stil med en 250fyrtakt från en cross är en annan dröm, men ser de mera som ett senare projekt.
Just nu fösöker jag abra få tag på en i rimlig prisklass.

Synpunkter i stil med "de är idiotiskt", "glöm de", "omöjligt" undanbedes.

/Rickard
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Körde en sån när jag va mindre... de går sönder för minsta lilla o i mitt tycke är det en riktigt skitskoter =P
sen kan du väl vänta mer än 2 timmar innan du tjatar om svar.. är inte alla som hänger på ett forum 24/7 =)
 

Jbf94

Välkänd medlem
27 jan 2009
268
0
16
Östersund
En kompis hade en sån förut, gick sönder rätt ofta, dom är ju rätt klen. Men om man förstärker dom lite här och där så håller dom bättre (det gjorde han).

Skulle ju vara rätt kul att bygga en dräpare av en sån :D
 

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
Undie - Väntade i 26h och 36minuter. Tack iaf för din input.

Jbf94 - Tack för input. Ang. en dräpare, så var de ngt sånt som var tanken.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Behöver synpunkter, bra, dåliga, erfarenheter m.m.
Förstår att de inte är världens värsta skoter naturligtvis men är ändå lockad av att den ser ut som ngt ur en Sci-fi-rulle.

Planen är att modda så man får dit en modern 307-boggie, drivhjul, skidor och dämpare så de tål att köras med (skotern är till mig själv). Sen byta motor till ngt i stil med en 250fyrtakt från en cross är en annan dröm, men ser de mera som ett senare projekt.
Just nu fösöker jag abra få tag på en i rimlig prisklass.

Synpunkter i stil med "de är idiotiskt", "glöm de", "omöjligt" undanbedes.

/Rickard


Kan bli häftigt, synd bara att dom är riktigt svår att få tag på! är intresserad av motorn om du ska sälja den sen