Sno-Tric Sc2 flödar över!?

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
Tjena!

har en Sc2a som jag monterat en mikuni VM30 på och lagt gamle Tillotson på hyllan...
monterade förgasaren tillsammans med en gammal bränslepump från indy storm och detta funkar döbra förutom på fullgas.
håller man stumt några meter så börjar det spruta soppa ur båda evakueringarna. över flödning brukar ju oftast visa sig som tvärtom...

har tagit isär gasaren och rengjort den grundligt, nålventilen rengjord och testad, flottörerna verkar glida lätt också.

den undre evakueringen småläcker hela tiden, det kan ja tänka mig bero på dålig flottörhuspackning??
det förklarar inte att den trycker ut soppa ur alla hörn och kanter när jag ger fullgas tycker jag däremot..

sitter en sachs (277?) i denna, 12hk

någon som har idéer?? :)
 

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Vad är det för modell av pump? Gissar att det är alldeles för stor kapacitet för Sachsen kanske??
Pumpar kanske för mycket helt enkelt...
Eller har stormen separata pumpar för alla tre gasare??

För övrigt är dem ju skit häftiga dessa dubbelbandare..
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
det sitter 2 st små vakuumpumpar på stormen och jag använder EN sån på sachsen, så jag tycker den borde va lämplig.. men nålventilen ska ju kunna stänga åt ändå tycker man. ska forska vidare nu till helgen.

jo det är väldigt speciella maskiner må jag säga ;) speciellt de äldre som är förvånansvärt smidiga att köra
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
satte en bränslekran på inkommande bränsle till förgasaren. justerade ner flödet lite och då orkar den hålla en jämn nivå och inte flöda över oavsett. gammal/sliten nålventil kanske.
problemet verkar löst i alla fall