Snopro 440-02

YamahaPower1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
33
0
0
[Uppdaterat: Senast editerat den 06-Apr-03 kl 03:44 PM (CET)]Funderar på att köpa en snopro440-02 någon som vet något vanligt fel med en sådan? hur fort går den? är den hyfsad i snö? är den stryck tålig??
 

fredrik

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
har väl inte så där ruskigt hög topp hastighet.. det r ju tots allt en 440 men upp till 130 drar den som ett vilddjur...
nå vanloigt fel vet jag inte...
går ju bättre än dom flesta vanliga kortbandare när den har lite längre matta... 325 istället för 307..
och den ska tydligen vara riktigt stryktålig.. jag tror nog att du blir bra nöjd om du köper en...

 
?

***

Men inte f-n kan man väl få upp en 440 i 180 eller!!! Man ska inte skriva om man inte vet vad man pratar om..***
 

Tommy

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Ja vet va ja prata om och varför skulle man inte få upp en 440 i det??? själv har jag kört 160 kmh med en sån och då fanns det kvar o ge dom är ju fabrikstrimmade me 100hk
:7
 
I

ICKE

180kmh men dröm vidare den skulle ju för fan varva sönder och skrika nå så in i
h-vete!!!!!
 
1 jan 2000
12
0
1
Inte helt omöjligt om den är rätt inställd och drevad. 97an gjorde 170.... I MÄTARFART! Inget annat. 150 KANSKE verklig...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Jag blir så less på alla som måste avsluta sitt skrytande om topphastigheter med "och då fanns det kvar o ge"!
Har man inte plågat ur allt ur skotern så ska man inte uttala sig, men ska i.a.f. inte vara så säker på sin sak.

P.g.a. att ett stag som håller fast motorn hade lossnat så gick inte min wildcat mer än 160km/h (enl. mätaren) i vintras.
Men för att hålla den hastigheten så räcker det ju att hålla ungefär halvgas, gasar man mer då så känns det som att den bara ska fortsätta att öka men det gör den inte!
Det drar iväg litegrann men vågar man fortsätta att hålla gasen mot styret så märker man att hastigheten inte ökar något mer ändå... :-(

Så våga ta reda på vad skotrarna verkligen går istället för att fega upp den i lämplig hastighet och sedan lägga på ett tiotal km/h!

Hur mycket snopro:n går har jag ingen aning om så det ska jag inte uttala mig om, men 180km/h låter ju lite överdrivet!