Snopro 440 -02

Spunk

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Falun Sverige
Är en snopro 440 -02 något att ha om man vill vara snabb på leden och ha en smidigskoter som är lätt att hoppa med? Är det lätt att dom går varma? Skriv lite för och nackdelar och kanske en helt annan skoter om ni tycker den passar bättre.
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
jag har själv aldrig kört en 02as snopro 440i.. men 440is är byggda för att gå på bana så dom uppför sig väldigt bra i regel efter led. samma sak med FSX många kör jusst 440i i den grenen pga av dom är lätta och har starkt chassie och feta dämpare. men nackdelen med 440is är att dom ÄR hårt körda och dom ÄR tävlade eller har gått bana/fsx vad nu än säljaren säger, så leta efter sprickor och sönderkörda dämpare, sen ska du utgå från att du får meka mycket om du köper 440i. men då dom går så äre som att åka stjärtlapp i 100knyck, det tar tid att lära sig skotern men då du har gjort de finns det inget som tar dig efter led :)
 

Spunk

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Falun Sverige
Tack för ett bra svar. Är det någon som vet hur stor tank det är på den? Är det något mer jag ska kolla efter än sprickor i chassi?
 

stamp

Medlem
13 sept 2005
6
0
1
Lycksele
hej, jag har själv en Sno Pro 440 -02 och kan säga att det är en riktigt rolig maskin.. Mycket prisvärd. Tanken rymmer 49liter samma som firecatarna, dom har inga som helst problem med att dom går varma det är först på 03'an som dom hade tagit bort bakre kylaren.. Så om du köper en Sno Pro 440 nyare än 02 så får du passa dig för att köra på skare eller hård led förlänge. Om du är intresserad av att köpa en så kan jag skicka bilder på min får du lägga ett bud.
 

Trumpeten

Aktiv medlem
18 maj 2005
80
0
6
Iggesund
ska du ha en ledracer så ska du inte ha en 440, en 440 är byggd för bana oh där ska den användas! dämparna är schimsade för täta höga hopp i högt tempo på bana, inte smiska leder!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Är du beredd att pyssla en hel del med skotern din så funkar en 440. Annars så vore väl en ZR 5/600 SnoPro -02 tillräckligt bra för de allra flesta. Där har du förstärkningar, breda fotsteg, redigt styre, bra dämpare mm. De väger lite och behöver inte bestyckas alltför ofta. I 600:an som är en insprutare slipper du ju det helt och hållet.. Kan du bara leva med ett äldre chassi tror jag en ZR3 funkar bra för dig!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kolvbyte på 440 bör göras i regel mellan 1-200 mil, medan de flesta andra klara sig så långt som 5-600 mil. (3000:- + moms för OEM kolvsats)
Om man vill ha en SnoPro -02 som håller rekommenderar jag att man ser sig om efter en F5 -03. Samma maskin, fast mer pålitlig.
 

TEAM_ARCTIC

Medlem
5 sept 2005
8
0
1
37
Skellefteå
sno pro 440 03

Jag har då en 03 och den har då aldrig någonsin haft minsta lilla problem med att gå för varmt.. Men ja tycker också att du ska gå på en f5a istället. Mer pålitlig och går minst lika bra med rätt variator inställning.