Snopro 440 -04

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Någon som vet något om Snopro 440 -04 ?

*vikt

*toppfart

*Fördelar/Nackdelar
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
Någon som vet något om Snopro 440 -04 ?

*vikt

*toppfart

*Fördelar/Nackdelar
har hört att dom käkar kolvar
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
japp. dom äter kolvar. det gör alla nyare 440 maskiner. tror just articen har en gång tid på max 10 tim för kolvbyte eller nått sånt. inte säker..
 

Östberg

Medlem
1 jan 2000
46
0
6
Bjursås
Vikt runt 200.
Toppar runt 120 skulle jag tro.

Fördelar som jag tycker:
Drar inge soppa. (Om inte den är helt felbestyckad då) Alltså behöver du inte oroa dig över tankstorleken.
Inte så känslig på bestyckningen.
Driftsäkerheten... (För en 440)

Nackdelar:
KYLSYSTEMET Om du åker lite lugnt på led så går den varm håller man farten uppe så funkar det. Jag har byggt ut kylsystemet så nu är det lugnt.

Angående kolvarna så behöver du inte byta så ofta som 10 tim. Jag har åkt bra mycket mer än så. Det är nog mest om du vill ha ut max effekt som man ska byta så ofta.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Det är så att dom funkar jätte bra om man kan justeratill dom.
Starndard går det inte att köra, Det finns ingen bensin i Sverige som klarar dom kraven(beror på miljökraven).
Jag vet en Snopro 440 -04 som har gått en vinter efter led och lite bankörning utan problem, tidigare for det kolvar hela tiden.
Det hänger på topparna troligen, det är ju inte alla som kan med det.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ej medlem/Inloggad skrev:
Det är så att dom funkar jätte bra om man kan justeratill dom.
Starndard går det inte att köra, Det finns ingen bensin i Sverige som klarar dom kraven(beror på miljökraven).
Jag vet en Snopro 440 -04 som har gått en vinter efter led och lite bankörning utan problem, tidigare for det kolvar hela tiden.
Det hänger på topparna troligen, det är ju inte alla som kan med det.
Kan det vara så att den personen kör med orginaltopparna som är för 110oktan? Att den kommer knacka då är ju en självklarhet, det kommer nog inte funka tillräckligt bra även om man ställer ner tändningen på dem. Är ju bara att skicka iväg förbränningsrummen till ex. Bengans Motor så fräser han om dem för 98oktan