Snopro 440/700 gått varm? Snälla hjälp!

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Tog med skotern upp till Vilhelmina. Kom 300 m sen tvärdör den. Magnapullen går inte runt. Väntar 5 min och motorn gnisslar, väntar 10 min den går trögt och efter 20 min går den lätt. Vågar dock inte starta den igen.

Det finns olja, soppa och glykol (det va dock under min nivån men fortfarande fanns det lite i behållare)

Hittar ingen slang som är loss men returslangen som är ca 1" känns tom på glykol och trycker man på den rör det sig glykol i behållaren men den suger inget trots att jag fyllt den mer nu.

Vad ska jag göra? Jag får panik har åkt 80 mil och ska va här 2 dagar.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
om du håller fingret för tändstiftshålet, känner du att du har komp då? om du känner att kompen är dålig på en så är det bara riva motorn,men du kan ju börja med att ta lös pipa/grenrör och insug och lysa in och se om du blir klokare, annars lyft på toppen
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de är svårt att känna om en slang är tom har du nivå i exp kärlet är det knappast felet , speciellt inte om du bara kört 300 m , puttrade du eller var de fullgas ? har du skruvat i den nyligen ? oftast är det oljeproblem en slang som är lös tex ...
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Ja det va inte pga av värme men jag tyckte det tydde på det då den gick runt när tempen gick ner. Körde 300 m på bilväg för att ta mig till leden och det gick inte snabbare än 30-40 km/h och det krävs mer för att den ska nypa.

Har inte skruvat nåt på motorn tidigare mer än tagit bort grenröret för att se att det såg sjysst ut och va väldigt noggrann att det inte ramla ner nåt skit i cylindrarna.

Jag kollade faktiskt innan jag åkte så slangarna gick fria men jag kanske missade nåt.

Hajfen va hände med din maskin och hur åtgärdade du?

Suck ...
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
nåå ? jag hatar trådar där folk vill ha hjälp men sen inte kan berätta vad som händer !
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Håller med dig fullt ut på den biten odysse. Jag hade missat din fråga och har varit utomlands sen den rasade så jag har tyvärr inte kunnat skruva något.

Uppdaterar så snart jag vet mer.