Snopro 440/700 one of a kind

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
Ja då var det dags! Dags att visa att vi från Teknikcollage i Umeå också kan! När vi såg att 2 grabbar från Teknikcollage i Strömsund lagt ut deras projektarbete tänkte vi direkt att vi kan ju inte vara sämre. Vi går 3e året på dragonskolan i Umeå och detta är vårat projektarbete som är lite smått påbörjat.

Snopro 440 -05 som köptes för ca 2 veckor sedan.

F7 -05 motor som inhandlades för ca 1 vecka sedan.

Och vad skiljer våran snopro från alla andra snopro 440/700 som finns runt om i landet??? JO! denna kommer inte likna någon ni tidigare sett. Resultatet får ni se allt eftersom.

Så här såg den ut efter vi köpt den.




Påbörjad demontering








F7 motor inköpt










Såhär ser den ut i nuläget
 
Last edited:

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Om någon sitter på ett insugsgummi eller frontbåge eller tempgivaren som ska sitta i lyftburken. HÖR av er till mig eller Team_skidoo :eyebrows:
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Förhoppningsvis anländer en sprickfri huv + plast runt tanken + bränslepump + nya loops till skidorna i helgen eller i början av veckan :D i helgen blir det dock bara en massa slipning av a-armar, styrstång m.m. då det ska in på lackning i början av nästa vecka! håll utkik!
 

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
I helgen har det mest blivit en massa slipning av A-armar, styrstång, boggieskenor, lyftbåge m.m... Inte så roligt att lägga upp någon bild på. Men pipan fick sig lite ny färg samt lite autosol. Dock inte klart än men en bra början iaf :D

Bättre än före iaf. Hittade också en slutburk från Mangees gamla F7a
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Nu äre bara så att vi stött på ett problem, nippeln som sitter i insugsgummit där oljan kommer in knäckte han vi köpte motorn av när han skulle lasta den i bilen så vi undrar om man ska satsa på att köpa ett nytt insugsgummi eller om man ska blanda olja i tanken? någon som vet om man kan köra med oljeblandad bensin på EFI? :hmmmm2:
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nja, det är väl inte att rekommendera. I takt med att du blandar i oljan i bränslet så magrar du samtidigt ut den, dvs: Om du blandar tex 4% olja i tanken så har du samtidigt magrat ut bränsleblandningen med 4%. Å andra sidan är väl F7orna kända för att gå fett, så det kanske funkar?
Jag skulle nog forska noga innan jag började köra iaf.
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Nja, det är väl inte att rekommendera. I takt med att du blandar i oljan i bränslet så magrar du samtidigt ut den, dvs: Om du blandar tex 4% olja i tanken så har du samtidigt magrat ut bränsleblandningen med 4%. Å andra sidan är väl F7orna kända för att gå fett, så det kanske funkar?
Jag skulle nog forska noga innan jag började köra iaf.
Okej tack för svar :) Skulle uppskatta om någon med erfarenhet av att köra med olja i tanken på en EFI-motor kunde lägga en komentar innan man beställer ett nytt insugsgummi så att det inte visar sig att man ändå kan göra med olja i tanken..