Snopro 600sx, frågor och funderingar

ZL_600

Välkänd medlem
Halloj. Funderar på att köpa en Snopro sx som andra skoter, så tjejen har nåt att puttra runt på. 08orna börjar ju på att ligga bra till i pris, men 09orna känns ju ändå bättre. då är frågan till er kunniga, vilken man ska satsa på? vilka skillnader är det mellan 08an och dom nyare? Ja skriv allt vettigt ni vet om dessa.
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Hört att boggieskenorna på 08erna ska inte vara nå bra, tungt rullmotstånd eller nått sånt
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Jag säger de bara, gå på 09an.
jag har en 09a och en 10a till salu.
Pris 09: 60
Pris 10: 80.

08ans motor var ju inte riktigt något att hurra över, sen i regel fanns de ju en massa barnsjukdomar på 08an som spruckna fotsteg osv.
Vet en hel del om arctic maskinerna, är bara säga till om du vill veta nått :)
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Jag tycker dom funkar klockrent i snön, jag har då aldrig haft problem att den inte tar sig fram lika långt som summit nästan, men kan ju bero på hur mycke man gasar.
Fjädringen är väll i hårdaste laget om den är org, men schimsar man om den så är den jävligt skön iaf i boggien, framdämparna har jag aldrig faktiskt prövat men de jag vet är väll att ingen verkar gilla dom men dom funkar nog klockrent om man inte åker cross me maskinen.
Jag tycker du ska satsa på 09an eller 10an dom har bättre luftburk osv om du ska åka mycke puder.
 

ZL_600

Välkänd medlem
Låter kanonbra de! ja grejen va ju att den ska funka som andraskoter, har ju även en 800 lynx som jag kommer köra mest så de va därför 08an kändes bäst i pris, men man har ju råd så kanske ska slå till på en nyare ändå... får väl se om de dyker upp nåt lämpligt objekt
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
ursäkta oftopic men klarar du dig seriöst lika bra som en summit med din sno pro i djupsnö?
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ursäkta oftopic men klarar du dig seriöst lika bra som en summit med din sno pro i djupsnö?
de sitter alltid mycket i förarn klart den inte tar sig fram som en summit men med rätt förare bakom så skämmer dom inte bort sig.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Exakt, beror ju på hur man gasar.
Men en snopro 600 är ju 325lång med 44as kammar och 38as bred matta och den sätter sig inte i första taget.
 

ZerneX

Medlem
16 jul 2012
32
0
1
Luleå
Lånar tråd lite.

Har försökt kolla lite ang. Sx 600's hästar.
På transportstyrelsens sida står det att den har 77kW = 104hK vilket i mina öron låter lite för en 600cc.
Nyfiken på om den verkligen kan ligga på det eller om det är mer.
 

filips

Aktiv medlem
11 apr 2012
62
0
6
östersund
Lånar tråden lite, men måste man köra en sx på 98 oktan eller räcker det med mackbränsle? hört mycket olika om det...