SnoPro dyna?

kordong

Välkänd medlem
21 feb 2005
132
0
6
Nån som vet var man kan få tag i en snopro dyna från -05 eller nyare till ett vettigt pris och om den passar på f-serien utan att måste bygga om allt för mkt?:D
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
När du säger snopro menar du 440 crossmodellen då ?

Till min F6 -04 köpte jag en F6 05-06 dyna.
Passar som orginal men är högre och hårdare.
Kostar ca 3500:-
 
Senast redigerad av en moderator:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Han är ute efter 440-dynan och får nog tänka om en, två och tre gånger om han hade tänkt hitta en som ska passa F-serien (ja, både gamla och nya) utan att bygga om "allt för mycket".

Det går, det tar en ***** tid, kostar en massa pengar och ser förjävligt ut i slutändan.
 

kordong

Välkänd medlem
21 feb 2005
132
0
6
Jo menade 440 dynan. Vad behöver man modifiera för att det ska passa?
Klart det inte skulle se förjävligt ut;)
 

kordong

Välkänd medlem
21 feb 2005
132
0
6
smaken är som baken, alla behöver inte tycka det är snyggt.. såå vilka modifieringar böhövs för att det ska passa?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
smaken är som baken, alla behöver inte tycka det är snyggt.. såå vilka modifieringar böhövs för att det ska passa?
Om du är så gammal så att du kan läsa så finns det text på länken jag postade som beskriver byggnadsförloppet.
 

kordong

Välkänd medlem
21 feb 2005
132
0
6
länken fungerade ej förr så att det var ganska svårläst.. men han har ju byggt dynan själv, inte köpt en färdig och monterat?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
länken fungerade ej förr så att det var ganska svårläst.. men han har ju byggt dynan själv, inte köpt en färdig och monterat?
Nej, herregud?
Det är inte mycket från en SnoPro av senare slag som passar rakt på en gammal Firecat.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
kan du svara på fråga ist? vad behöver man modifiera?
Mitt svar är fortfarande att du går in på http://www.arcticchat.com/forums/index.php?showtopic=43080&hl=Seat och där behöver du behöver inte ens läsa för att få reda på hur, du kan titta på bilderna.

Men varför köpa en ny dyna för många tusen, kapa sönder den direkt, kladda med polyester och glasfiber, lägga pengar på att modifiera överdraget och sedan ha ett resultat som varken blev snyggare eller bättre?
Styret sitter ändå helt åt helvete, fotholkarna är fortfarande vinklade.

Köp skumgummi från 05-06 och smäll dit eller helt enkelt en BOSS-dyna. Det är fina grejor, och dessutom halva priset motför vad det kostat att fixa SnoPro-dynan.

En väg att gå är ju också att ta en SnoPro-tank och hela dessa styrinrättning, men nu snacka vi ännu mer göra och ännu mer pengar.
 

kordong

Välkänd medlem
21 feb 2005
132
0
6
har en -05a.. och jag tänkte inte kapa sönder ngt och hålla på utan bara kolla vad som behövde modifieras för att en orginal 440 dyna (ex -06) skulle passa.